دوره های آموزشی ویژه روابط عمومی ها و خبرنگاران رسانه ها   

پس از چندین سال کار در روابط عمومی و فعالیت در عرصه کار خبرنگاری و برگزاری چندین دوره آموزشی برای مدیران روابط عمومی ها ، خبرنگاران ، فعالان نشریات دانشجویی و تدریس دروس مختلف در دانشگاه علمی کاربردی به نظرم رسید این خدمات آموزشی را با هدف توانمندسازی علاقه مندان به این دو حرفه گسترش دهم ، هدف از برگزاری این دوره ها، ایجاد توانمندی و افزایش مهارت و آشنایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی و خبرنگاران با فرآیندها و تکنیک های نوین در عرصه روابط عمومی و خبرنگاری است  در ادامه مطلب توضیحات بیشتر را بخوانید

ادامه نوشته

نماینده کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در گلستان معرفی شد

نماینده کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در گلستان معرفی شد

نماینده کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در گلستان معرفی شد

نماینده کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در گلستان معرفی شد

نماینده کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در گلستان معرفی شد

نماینده کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در گلستان معرفی شد

موسسه روابط عمومی راهبرد پویش رستا

موسسه فرهنگی روابط عمومی راهبردپویش رستا، موسسه ای خصوصی است که از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ با دریافت مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ثبت در اداره کل ثبت و اسناد شروع به کار کرده است. این موسسه را میتوان تنها موسسه ای در شرق کشور برشمردکه تلاش می کند با سازماندهی و شبکه سازی مدیران، کارشناسان، فعالان و افراد باتجربه در حوزه روابط عمومی، خدمات تخصصی مورد نیاز را را به واحدهای روابط عمومی در بخش دولتی و خصوصی ارائه دهد و از سوی دیگر با اقدامات و تلاش های لازم، به ایجاد زمینه اعتلای جایگاه روابط عمومی در ایران کمک کند و در کشور جزء پیشگامان و موسسات برتر و مطرح روابط عمومی باشد.
خدمات موسسه روابط عمومی ” راهبرد پویش رستا “

  • راه اندازی واحد روابط عمومی در شرکت یا سازمان
  • توانمندسازی مدیران و کارشناسان روابط عمومی
  • ارائه خدمات روابط عمومی در قالب پروژه های برون سپاری
  • تدوین برنامه سالانه روابط عمومی با رویکرد توسعه فروش و خدمات
  • کمک به افزایش سطح ارتباطات درون و برون سازمانی
  • برگزاری رویداد (همایش،سمینار و نمایشگاه و …)
  • برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مورد نیاز روابط عمومی در شرکت یا سازمان و…
    اطلاعات بیشتر در وب سایت موسسه روابط عمومی راهبرد پویش رستا

روز روابط عمومی بهانه‌ای برای پیشرفت هنر هشتم در ایران

روز روابط عمومی

افسار شتر بر دم خر بستن

نقل است ساربانی در آخر عمر خود، شترش را صدا می‌زند و به دلیل اذیت و آزاری که بر شترش روا داشته از او حلالیت می‌طلبد. یکایک آزار و اذیت‌هایی که بر شتر بیچاره آورده را نام می‌برد از جمله زدن شتر با تازیانه، آب و غدا ندادن، بار اضافه زدن و …. همه را بر می‌شمرد و می‌پرسد آیا مرا حلال می‌کنی؟ شتر در جواب می‌گوید همه این‌ها را که گفتی حلال می‌کنم اما یک بار با من کاری کردی که آن را هرگز نمی‌توانم حلال کنم و تو را ببخشم. ساربان پرسید آن چه کاری بود؟ شتر جواب داد یک بار افسار مرا به دُم یک خر بستی. من اگر تو را بخاطر همه آزار و اذیت‌ها ببخشم، بخاطر این تحقیر هرگز تو را نخواهم بخشید.
ندانم کجا دیده ام این روایت و یا از که بشنیده ام این حکایت
یکی از بزرگان اعراب یثرب که می داشت جمعی به زیر حمایت
بهنگام نزع روان، وقت مردن همی خواست او از یکایک رضایت
تمام قبیله رضا گشته از وی رضایت گرفت او بحد کفایت
به ناگه بیاد آمدش اشتری را که مرکوب او بوده است از بدایت
به جنگ وبه صلح وبه صحرا وهامون کشیده است بارش بدون شکایت
زده خیزرانش همی سخت برسر همی ره نوردیده با او به غایت
فراموش کرده رضایت بخواهد ببندد دهان شتر از سعایت
بفرمود اشتر نمودند حاضر کشیدش به سر دست لطف وعنایت
به او گفت: کای اشتر سالخورده تو در عمر کردی بمن بس رعایت
سواری بمن داده ای از جوانی به کوه و بدشت و به شهر و ولایت
بسی صدمه ها برتو از من رسیده به حدی که شدلنگ از آن دست وپایت
زمن باش راضی دراین وقت آخر تو بگذر ز تقصییر من با رضایت
زبان شتر باز شد بهر پاسخ به امر خدا گفت : این نغز آیت
رضا هستم از هرچه کردی تو بامن چو بودی مرا صاحبی با درایت
خوراندی بمن بهترین خار صحرا به آبم نمودی ز زمزم سقا یت
ولی نیستم راضی از یک گناهت چو بود آن گناه تو بر من جنایت
تو می بستی افسار من بر دم خر که ره را نماید بمن خر هدایت
شتر می رود زیر هر بار سنگین ولی سخت باشد براو بی نهایت
که افسار او را کشد یک الاغی رود زیر بار خری بی کفایت
نمودم من این قصه رانظم شاید بماند ز من یادگار این حکایت
بخوانند درد دل اشتران را همی ساربانان با عزم و رایت
نبندند بند جمل بر دم خر که((همت) )بگوید لغز یا کنایت

ضرب ‎المثل “افسار شتر بر دم خر بستن” اشاره به سپردن عنان کار به افراد نالایق دارد و این‌که افرادی نالایق بدون داشتن تخصص و شایستگی لازم، متصدی پست و مقامی شوند. وجود این افراد در راس امور باعث وارد شدن خسارات زیادی چه از بعد مادی و چه از بعد روانی می‌شود مانند فرار استعدادها، دلسرد شدن افراد شایسته، کاهش تعهد سازمانی و… .

هم چنین افسار شتر بر دم خر بستن:

به معنای انجام کاری بیهوده و بیمعنی است که هیچ گونه مزیت یا ارزش افزوده ای ندارد و فقط وقت و انرژی را تلف می کند.

این عبارت در زبان فارسی به عنوان یک اصطلاح استفاده می شود که به شکل تصویری به کار می رود. شکل این کار به نظر می رسد که شتر به دم خری که پیش او قرار گرفته است، بسته شده و دو حیوان با یکدیگر متصل شده اند. به همین دلیل از این اصطلاح برای توصیف کارهای بیهوده و بدون معنی استفاده می شود.

نخستين  شعبه استاني انجمن متخصصان روابط‌عمومي در استان گلستان مجوز فعاليت گرفت

نخستين شعبه استاني انجمن متخصصان روابط‌عمومي در استان گلستان مجوز فعاليت گرفت

به استناد اساسنامه انجمن متخصصان روابط‌عمومي و تاييد هيات مديره، مجوز فعاليت نخستين شعبه استاني انجمن متخصصان روابط‌عمومي در استان گلستان صادر شد.

به گزارش كميته ارتباطات انجمن، به استناد ماده ٢ و تبصره ١ ماده ١۵ اساسنامه انجمن متخصصان روابط‌عمومي و تاييد هيات مديره، با بررسي درخواست و مستندات ارسالي ازسوي 15نفر از اعضاي پيوسته انجمن متخصصان روابط‌عمومي در استان گلستان، مجوز فعاليت نخستين شعبه استاني انجمن متخصصان روابط‌عمومي در این استان صادر شد.

بر پايه اين گزارش، مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران ، با صدور حکمی شبیر دائمی عضو شورای اطلاع رسانی استان گلستان و از فعالان حوزه روابط عمومی و رسانه استان را به عنوان نماینده شعبه در شرف تاسیس انجمن متخصصان روابط عمومی در گلستان منصوب کرد.

در حکم صادره خطاب به دائمی تاکید شده است با بهره گیری از ظرفیت رسانه ای استان باید نسبت به اطلاع رسانی موثر به مدیران ، کارشناسان و فارغ التحصیلان عرصه روابط عمومی و ارتباطات در خصوص تاسیس شعبه انجمن متخصصان اقدام نماید

شايان ذكر است، پس از عضوگيري، مجمع عمومي با حضور و نظارت نماينده هيات مديره انجمن در استان گلستان با برگزاری انتخابات هيات مديره شعبه انجمن متخصصان روابط‌عمومي در استان گلستان مشخص و فعاليت آن به صورت رسمي آغاز مي‌شود.

تاسیس نخستین شعبه استانی انجمن متخصصان روابط‌عمومی در استان گلستان

به استناد ماده ٢ و تبصره ١ ماده ١۵ اساسنامه انجمن متخصصان روابط‌عمومی و تایید هیات مدیره، مجوز فعالیت نخستین شعبه استانی انجمن متخصصان روابط‌عمومی در استان گلستان صادر شد.نخستین شعبه استانی انجمن متخصصان روابط‌عمومی در گلستان مجوز فعالیت گرفت.به گزارش کمیته ارتباطات انجمن، به استناد ماده ٢ و تبصره ١ ماده ١۵ اساسنامه انجمن متخصصان روابط‌عمومی و تایید هیات مدیره، مجوز فعالیت نخستین شعبه استانی انجمن متخصصان روابط‌عمومی در استان گلستان صادر شد. بر پایه این گزارش، با بررسی درخواست و مستندات ارسالی ازسوی 15نفر از اعضای پیوسته انجمن متخصصان روابط‌عمومی در استان گلستان، درجلسه 18مهرماه سال‌جاری هیات مدیره این انجمن،با فعالیت نخستین شعبه استانی انجمن متخصصان روابط‌عمومی موافقت گردید. شایان ذکر است، پس از عضوگیری، مجمع عمومی با حضور و نظارت نماینده هیات مدیره انجمن در استان گلستان برگزار و با انتخابات هیات مدیره شعبه انجمن متخصصان روابط‌عمومی در استان گلستان مشخص و فعالیت آن به صورت رسمی آغاز می‌شود.
تاسیس نخستین شعبه استانی انجمن متخصصان روابط‌عمومی در استان گلستان

ایده های نو در کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ارائه می شود

ایده های نو در کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ارائه می شود

نماینده کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران در گلستان گفت: سومین کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران با ارائه ایده‌هایی نو به همراه جشنواره ملی ایده های خلاق برگزار می شود.

سومین کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران

سومین کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران

۲۷ و ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ اصفهان میزبان سومین کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران با ارائه ایده‌هایی نو در عرصه روابط عمومی و ارتباطات به همراه دومین جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط عمومی و نیز نخستین جشنواره ملی خبر ایران با رویکرد پرونده‌های خبری خواهد بود.

ایده های نو در کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ارائه می شود

نماینده کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران در استان گلستان  گفت: سومین کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران با ارائه ایده‌هایی نو در عرصه روابط عمومی و ارتباطات به همراه دومین جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط عمومی برگزار می‌شود. شبیر دائمی اظهار کرد: سومین کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران با ارائه ایده‌هایی نو در عرصه روابط عمومی و ارتباطات به همراه دومین جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط عمومی و نیز نخستین جشنواره ملی خبر ایران با رویکرد پرونده‌های خبری ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
دائمی افزود: این کنفرانس شامل محورهایی مانند ارتباطات مجازی، هنر و روابط عمومی، روانشناسی ارتباطات، روابط عمومی تجاری، مدیریت و روابط عمومی، جامعه‌شناسی ارتباطـات، ادبیات و علوم ارتباطـات، فناوری‌های جدید ارتباطات، علـوم ارتباطات و مدیـریت بحـران، روابط عمومی و پیشگیری از کرونا، رسانه و روابط عمومی و شهر هـوشمند، آسیب‌شناسی اینفودمی(infodemy)، آسیب‌شناسی دیپ‌فیک(deepfake) و جعل عمیق، روابط عمومی سیاسی (دیپلماسی اجتماعی و فرهنگی) و محورهای ویژه نقش علوم ارتباطات در شکل‌گیری کشورهای وارث تمدن ایرانی، نقش علوم ارتباطات در احیای مکتب اصفهان است.
نماینده کنفرانس رویکردهای نوین روابط عمومی ایران در استان گلستان این کنفرانس را یکی از مهم‌ترین رویدادها در عرصه روابط عمومی ایران برشمرد و با تأکید بر شرکت مدیران و کارشناسان روابط عمومی و مشاغل مرتبط در استان گلستان اظهار کرد: دریافت گواهینامه پذیرش مقالات، دریافت گواهینامه آموزشی بین‌المللی، بهره‌مندی از سخنرانی استادان برجسته در حرفه روابط عمومی، نمایه‌سازی مقالات در پایگاه‌های معتبر علمی و انتشار مقالات برگزیده ازجمله مزایای شرکت در این کنفرانس است.
دائمی  با بیان اینکه مهلت ارسال آثار ۳۰ دی ۱۴۰۰ است، گفت: در این کنفرانس مقالات برگزیده انتخاب و ارائه خواهد شد پژوهشگران می‌توانند از طریق نشانی وب‌سایت کنفرانس به آدرسhttp://nipr.daneshpajoohan.ac.ir به سامانه ارسال مقالات دسترسی داشته باشند .
وی ترویج اخلاق حرفه‌ای و توسعه دانش ارتباطات اجتماعی، شناسایی و معرفی ایده‌های خلاق در حوزه ارتباطات اجتماعی، ارائه سرفصل‌های جدید آموزشی و پژوهشی به علاقه‌مندان، شناسایی و انتشار پژوهش‌های جدید حوزه روابط و رسانه را ازجمله اهداف این کنفرانس برشمرد.
گفتنی است ، شبیر دائمی با صدور حکمی از سوی دبیرکل کنفرانس به‌عنوان نماینده این کنفرانس در استان گلستان معرفی شده است.

صدور مجوز رسانه برای گلستان

در تاریخ یازدهم مردادماه سال جاری و در آخرین جلسه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم مجوز یک ماهنامه و دو پایگاه خبری تحلیلی برای استان صادر شد.🔹️ماهنامه بشارت_گلستان🔸️به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی حمیده_عرب🔹️پایگاه خبری تحلیلی روستا_آنلاین
🔸️به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی سامان_مراد_حسینی🔹️پایگاه خبری تحلیلی سمر_نیوز🔸️به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی شبیر_دائمی

روابط عمومی مدیر باشیم یا روابط عمومی مدیریت؟

روابط عمومی مدیر باشیم یا روابط عمومی مدیریت؟

 

روز روابط عمومی ؛ بهانه‌ای برای پیشرفت هنر هشتم در ایران

روز روابط عمومی ؛ بهانه‌ای برای پیشرفت هنر هشتم در ایران