«مدرسه روابط عمومی»- در ایران، انجمن های متعددی در حوزه روابط عمومی فعالیت میکنند که هر کدام اهداف و وظایف خاص خود را دارند. برخی از مهمترین این انجمن ها عبارتند از:
انجمن روابط عمومی ایران:
این انجمن که در سال 1369 تاسیس شده است، قدیمی ترین و شناخته شده ترین انجمن روابط عمومی در ایران است. هدف این انجمن توسعه، ترویج و ارتقای علم و دانش روابط عمومی در ایران است.
انجمن متخصصان روابط عمومی ایران (IAPRS):
این انجمن در سال 1378 تاسیس شده است و به عنوان یک نهاد تخصصی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی در حوزه روابط عمومی فعالیت میکند. هدف این انجمن ارتقای سطح دانش و مهارت متخصصان روابط عمومی و توسعه فرهنگ روابط عمومی در سازمان ها و نهادهای مختلف است.
انجمن مدیران روابط عمومی استان تهران:
این انجمن در سال 1383 تاسیس شده است و به عنوان یک نهاد صنفی، به دنبال حمایت از حقوق و منافع مدیران روابط عمومی در استان تهران است. هدف این انجمن ارتقای سطح دانش و مهارت مدیران روابط عمومی و توسعه تعاملات بین آنها است.
انجمن روابط عمومی الکترونیک ایران:
این انجمن در سال 1384 تاسیس شده است و به عنوان یک نهاد تخصصی، به دنبال توسعه و ترویج استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه روابط عمومی است. هدف این انجمن ارتقای سطح آگاهی و دانش متخصصان روابط عمومی در زمینه استفاده از ابزارهای الکترونیکی و نوین در روابط عمومی است.
انجمن روابط عمومی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی:
این انجمن در سال 1384 تاسیس شده است و به عنوان یک نهاد دانشجویی، به دنبال توسعه و ترویج علم و دانش روابط عمومی در بین دانشجویان این دانشگاه است.
انجمن علمی روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی:
این انجمن در سال 1388 تاسیس شده است و به عنوان یک نهاد دانشجویی، به دنبال توسعه و ترویج علم و دانش روابط عمومی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.
انجمن روابط عمومی و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی ایران:
این انجمن در سال 1390 تاسیس شده است و به دنبال توسعه و ترویج علم و دانش روابط عمومی در حوزه سلامت است.
انجمن روابط عمومی و ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی و سیاسی دانشگاه تهران:
این انجمن در سال 1392 تاسیس شده است و به دنبال توسعه و ترویج علم و دانش روابط عمومی در حوزه علوم اجتماعی و سیاسی است.
این انجمن ها در کنار انجمن های سراسری و استانی، نقش مهمی در ارتقای سطح دانش و مهارت متخصصان و دانشجویان روابط عمومی در ایران ایفا میکنند.
علاوه بر این انجمن ها، انجمن های دیگری نیز در سطح استان ها و شهرستان های مختلف ایران فعالیت میکنند. این انجمن ها در کنار یکدیگر نقش مهمی در ارتقای سطح دانش و مهارت متخصصان روابط عمومی در ایران ایفا میکنند و به توسعه فرهنگ روابط عمومی در سازمان ها و نهادهای مختلف کمک میکنند.
نقش انجمن های روابط عمومی در ایران:
توسعه و ترویج علم و دانش روابط عمومی: انجمن های روابط عمومی با برگزاری دوره های آموزشی، سمینارها و کارگاه های آموزشی، به دنبال توسعه و ترویج علم و دانش روابط عمومی در بین متخصصان این حوزه هستند.
ارتقای سطح دانش و مهارت متخصصان روابط عمومی: انجمن های روابط عمومی با ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای، به دنبال ارتقای سطح دانش و مهارت متخصصان روابط عمومی در ایران هستند.
توسعه فرهنگ روابط عمومی در سازمان ها و نهادها: انجمن های روابط عمومی با برگزاری نشست ها، همایش ها و انتشار نشریات، به دنبال توسعه فرهنگ روابط عمومی در سازمان ها و نهادهای مختلف هستند.
حمایت از حقوق و منافع متخصصان روابط عمومی: انجمن های روابط عمومی با پیگیری مطالبات و خواسته های متخصصان روابط عمومی، به دنبال حمایت از حقوق و منافع آنها در جامعه هستند.
ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی بین متخصصان روابط عمومی: انجمن های روابط عمومی با برگزاری نشست ها، جلسات و رویدادهای مختلف، فضایی را برای تعامل و هم اندیشی بین متخصصان روابط عمومی در ایران فراهم میکنند.
عضویت در انجمن های روابط عمومی:
متخصصان روابط عمومی میتوانند با عضویت در انجمن های مربوطه، از مزایای مختلفی از جمله:
برخوردار شوند.
برای عضویت در انجمن های روابط عمومی، میتوانید به وب سایت انجمن مورد نظر مراجعه کنید و یا با آنها تماس بگیرید.