مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

توصیه‌های مدیریتی برای مدیران روابط عمومی

برخی از بزرگان مدیریت در مورد رهبری و مدیریت نظرات ارزشمندی ارائه داده‌اند که می‌تواند برای مدیران روابط عمومی مفید باشد. در این یادداشت به موارد ذیل می پردازیم. در اینجا به چند نمونه از این توصیه‌ها اشاره می‌کنیم:


۱. توسعه مدیریتی در محل کار:

  • ژوزف شرسن: "برنامه‌های توسعه مدیریتی ما در محل کار صورت می‌گیرد، نه در کلاس‌های مختلف آموزشی."
  • تمرکز بر یادگیری تجربی و عملی به جای آموزش‌های تئوری
  • ایجاد فرصت‌های یادگیری و رشد برای کارکنان در حین انجام کار


۲. شروع از پایین:

  • هنری بلاک: "برای آنکه مدیر شوید باید از پایین شروع کنید هیچ استثناءی هم وجود ندارد."
  • آشنایی با تمام سطوح و وظایف مربوط به روابط عمومی
  • درک عمیق از چالش‌ها و نیازهای کارکنان


۳. عدم وابستگی به نظرات یک نفر:

  • وارن بنیس: "یک مدیر نالایق اغلب به نصیحت و مشاوره آخرین کسی که با او صحبت می‌نماید گوش می‌کند."
  • جمع‌آوری نظرات و دیدگاه‌های مختلف از افراد ذی‌صلاح
  • تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات و تحلیل‌های دقیق


۴. جرات عمل برخلاف نظر متخصصان:

  • جیمز کالاگان: "مدیر باید جرأت آن را داشته باشد که گاهی طبق نیاز برخلاف رأی متخصصان عمل کند."
  • اتکا به دانش و تجربه خود در کنار نظرات متخصصان
  • تصمیم‌گیری شجاعانه در مواقع ضروری


۵. مشارکت کارکنان در تصمیم‌گیری:

  • جودیت باردویک: "هیچ چیز برای کارمندان ارزشمندتر از سهیم کردن آنها در چرخه تصمیم‌گیری نیست."
  • افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
  • بهبود کیفیت تصمیم‌گیری‌ها


۶. مدیریت مشارکتی:

  • واین بارلو: "مدیریت مشارکتی این است که افراد مناسب را در زمان مناسب در چرخه تصمیم‌گیری وارد کنیم."
  • استفاده از تخصص و تجربه افراد مختلف
  • ایجاد حس همبستگی و همکاری در تیم


۷. تذکر و اخطار قبل از اقدام انضباطی:

  • موریس تراتر: "سرپرست باید قبل از هرگونه اقدام انضباطی، تذکرات و اخطارهای لازم را بدهد."
  • ایجاد فرصت برای اصلاح رفتار
  • حفظ نظم و انضباط در محیط کار


۸. جمع‌آوری اطلاعات:

  • اندرو گراو: "جمع‌آوری اطلاعات به عنوان اساس کار مدیریت است برای همین است که اکثر وقت روزانه‌ام را صرف آن می‌کنم."
  • شناخت دقیق محیط داخلی و خارجی سازمان
  • تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات موثق و دقیق


۹. بازدید از قسمت‌ها:

  • اندرو گراو: "یک راه کاملاً مؤثر برای کسب اطلاعات که توسط اکثر مدیران نادیده گرفته می‌شود بازدید از قسمت‌ها و مشاهده مستقیم وقایع است."
  • ارتباط مستقیم با کارکنان و مشتریان
  • مشاهده و درک بهتر چالش‌ها و مشکلات


۱۰. ملاقات با مراجعان:

  • هنری مینتزبرگ: "شخصی مدیر را اینگونه توصیف می‌کند: مدیر کسی است که با مراجعان ملاقات می‌کند تا بقیه کارکنان به کارشان برسند."
  • ایجاد روابط قوی با مشتریان و ذینفعان
  • تقویت برند و چهره سازمان


۱۱. مشکلات مدیریت، مشکلات مردم:

  • پیتر دراکر: "مشکلات مدیریت همیشه به مشکلات مردم تبدیل می‌شود."
  • توجه به نیازها و خواسته‌های کارکنان
  • ایجاد محیط کار امن و حمایتی


با استفاده از این توصیه‌ها، مدیران روابط عمومی می‌توانند مهارت‌های رهبری خود را ارتقا داده و به طور موثرتری به وظایف خود عمل کنند. به خاطر داشته باشید که مدیریت روابط عمومی یک موضوع تک وجهی نیست. شما باید با علوم مختلفی آشنا باشید که بتوانید روابط عمومی را به خوبی اداره کنید. ما می توانیم در این مسیر در کنار شما باشیم. برای اخذ مشاوره و آموزش های روابط عمومی با دکتر عادل میرشاهی در تماس باشید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد