مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

هفت مهارت رهبری که اغلب مدیران روابط عمومی فاقد آن هستند

«مدرسه روابط عمومی»- نشریه فوربس در مقاله‌ای به هفت مهارت و ویژگی رهبری اشاره کرده است که اغلب مدیران، به‌ویژه مدیران روابط عمومی، فاقد آن هستند. در این  یادداشت قصد داریم که این موضوع را به مدیران روابط عمومی تعمیم داده و از دل آن به یک نتیجه گیری برسیم. لذا در ادامه به این هفت مهارت رهبری می پردازیم. 


۱. دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات دیگران:

ضعف: عدم توانایی در دیدن دنیا از نگاه ذینفعان مختلف مانند مشتریان، هیئت مدیره، کارکنان و نهادهای قانون‌گذار

راه حل: تلاش برای درک دیدگاه‌ها و نیازهای مختلف، برقراری ارتباط شفاف و فعال با ذینفعان


۲. کنترل هیجانات و احساسات:

ضعف: عدم توانایی در کنترل احساسات در موقعیت‌های چالش‌برانگیز

راه حل: تمرین تکنیک‌های مدیریت استرس، حفظ خونسردی و تمرکز بر حل مسئله


۳. کنجکاوی مفهومی:

ضعف: عدم تمایل به یادگیری و اکتشاف ایده‌های جدید

راه حل: تشویق به پرسشگری، خلاقیت و نوآوری، ایجاد فضایی برای تبادل آزادانه ایده‌ها


۴. تفکر انتقادی:

ضعف: عدم توانایی در تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات و اتخاذ تصمیمات منطقی

راه حل: ارتقای مهارت‌های تفکر انتقادی، آموزش پرسشگری و بررسی جوانب مختلف مسائل


۵. تفکر سیستمی:

ضعف: تمرکز بر جزئیات و عدم درک روابط و وابستگی‌های بین مسائل مختلف

راه حل: ارتقای دیدگاه سیستمی، در نظر گرفتن کل سیستم در هنگام حل مسائل


۶. فروتنی:

ضعف: اعتماد به نفس کاذب و عدم تمایل به پذیرش اشتباهات

راه حل: پذیرش نقص‌ها و نقاط ضعف، تمایل به یادگیری و رشد


۷. مربی‌گری:

ضعف: تمرکز بر دستورات و کنترل به جای توسعه و توانمندسازی کارکنان

راه حل: ارتقای مهارت‌های مربی‌گری، ارائه بازخورد سازنده، ایجاد فرصت‌های یادگیری و رشد برای کارکنان


با تقویت این مهارت‌ها، مدیران روابط عمومی می‌توانند به رهبرانی موثر تبدیل شوند و به موفقیت سازمان خود کمک کنند. شما می توانید برای موفقیت در رهبری، از  دوره های آموزشی و مشاوره های تخصصی ما بهره مند شوید. بدین منظور با ما تماس بگیرید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد