«مدرسه روابط عمومی»- باورها قوانینی هستند که ما با آنها زندگی میکنیم. اصولی که مدلهای زندگی ما را شکل میدهند و ما از دریچه همین باورها به دنیا نگاه می کنیم. اگر امروز به عنوان مدیر روابط عمومی در سازمانی نشسته اید باید بدانید که باورهای همکارانتان می توانند شرکت و موسسه شما را به موفقیت برساند و یا آن را از بین ببرد. بنابراین باید این باور را بپرورانید.
برای مثال: در مورد خود یا بستگان خود و یا توانایی های خود باورهایی داریم که ممکن است درست نباشند، در حالیکه ما بر روی همین باورها سرمایه گذاری می کنیم.
" من به تو گفتم.... " یک عبارت رضایتبخش برای ما می باشد و این معنی را می دهد که باورهای ما درست بوده است، در حالیکه شاید اینگونه نباشد.
باورها به عنوان عامل و یا مانع دستیابی به تواناییهای ما عمل می کنند. اگر باور داشته باشید که فردی دوست داشتنی نیستید، در مسیری حرکت میکنید که شاید مردم را از خود دور کنید تا باور خود را تایید کنید، هرچند اگر خودتان نخواهید که این اتفاق بیفتد.
اگر باور داشته باشید که دوست داشتنی هستید، بیشتر به سمت مردم جذب خواهید شد و آنها نیز تمایل بیشتری به تایید باورهای شما خواهند داشت.
حال بسنجید که چه باورهایی در محیط کار هستند که می توانید از آنها استفاده کنید و با تقویت آنها سازمان و موسسه تان را به سمت موفقیت سوق دهید. البته شما ابزارهای زیادی برای القای باورها دارید. اگر نتوانستید ما در کنار شما هستیم. حتما با ما تماس بگیرید.