«مدرسه روابط عمومی»-دوره آموزشی تدوین پیوست های ارتباطی و رسانه ای به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای ایجاد پیوست های ارتباطی و رسانه ای موثر را که برای ارتقای برند و رسیدن به اهداف ارتباطی شما ضروری هستند، فرا بگیرید.
در این دوره شما با انواع مختلف پیوست های ارتباطی و رسانه ای، اصول نگارش و طراحی آنها آشنا خواهید شد.
کد دوره: 402/02
مدت زمان ارائه آموزش: 16ساعت (نظری و عملی)
پیامدهای یادگیری :
- رسالتها، وظایف سازمانی و ماموریتھای دستگاه خود را با توجه به تنوع و گستردگی بسیار زیادی که در طرحها و برنامه ها دستگاه وجود دارد،معرفی می نمایند.
- برای طرحهای متفاوتی که ممکن است در طول زمان و دوره ها وجود داشته باشد، پیوست اطلاع رسانی تهیه می کنند.
سرفصلها و رئوس مطالب یادگیری:
▪ معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای کارمندان روابط عمومی
▪ طرح مسأله (ارائه و بررسأی چند نمونه از پیوست ارتباطی و رسانه ای دسأتگاه ها (ارائه توسط فراگیران، بحث و گفتگو)
▪ مفهوم شناسی و چیستی پیوست رسانه ای/ ضرورت و اهمیت تدوین پیوست رسانه ای/ مراحل تدوین پیوستهای رسانه ای/ ابعاد و شاخه ای یک پیوست رسانه ای/ شناخت رسانه ها، ظرفیتها ، مأموریتها ،سوابق و عملکردهای آنها/ آسیب شناسی فقدان پیوست رسانه ای در موضوعات مهم/ آسیب شناسی پیوست رسانه ای درست
و نادرست داخلی و خارجی/ آ سیب شنا سی اجرای نادرست پیو ست ر سانه ای در د ستگاههای اجرایی/ الزامات و ملاحظات تدوین پیوست رسانه ای / آشنایی با مدلهای داخلی و خارجی پیوست رسانه ای
▪ بررسی نمونه های مختلف پیوست رسانهای و مراحل تهیه آن
▪ انجام کار عملی و ارائه گزارش در خصوص موضوع توسط شرکت کنندگان
شیوه های یاددهی- یادگیری:
کارگاهی، تمرین، ارائه کار عملی،مشارکت فعال و تجربه آموزی از گروه همتایان، بحث و گفتگو،بررسی موردی و سایر روشهای آموزش مهارت محور
ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) / ارزشیابی دانشی و آزمونهای عملکردی ( ارائه کار عملی و فعالیت مطالعاتی در خصوص وضعیت پیوست رسانه ای در دستگاه( بررسی،تحلیل، ارزیابی و ارائه گزارش)
مجریان دوره:
واحدهای آموزش دستگاههای اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراکز آموزش و پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها و مراکز و مؤسسات آموزشی دارای مجوز در حیطه «روابط عمومی»