«مدرسه روابط عمومی»- دوره آموزشی سیاستها و تاکتیکهای جدید رسانهای به شما کمک میکند تا با آخرین تحولات و رویدادهای دنیای رسانه آشنا شده و از آنها برای ارتقای عملکرد خود در حوزههای مختلف مانند روابط عمومی، بازاریابی، و تبلیغات استفاده کنید.
در دنیای امروز که رسانهها نقش بسیار قدرتمندی در افکار عمومی و رفتار مردم دارند، آشنایی با سیاستها و تاکتیکهای جدید رسانهای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
این دوره به شما آموزش میدهد که چگونه از شبکههای اجتماعی، وبسایتها، ایمیل، و سایر ابزارهای رسانهای برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید.
کد دوره: 402/010
مدت زمان ارائه آموزش: 18ساعت
پیامدهای یادگیری :
- جریان سازی نوین رسانه ای و استراتژی ها ، سیاست ها و تاکتیک های جدید رسانه ای را می شناسند.
- با تبادل تجربیات، هم آموزی، استفاده از تحقیقات رسانه ای، شناخت ابزارها و تاکتیک های خبری، به خوبی خبرها را مدیریت می کنند.
سرفصل ها و رئوس مطالب یادگیری:
▪ معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای مدیران روابط عمومی
▪ طرح مسأله، ارائه چند نمونه از تاکتیکهای جدید رسانه ای،بحث و گفتگو
▪ اهمیت پوشش خبری و نقش روابط عمومی ها/ ارکان پوشش خبری و تأثیر ابزارهای پوشش خبری،رسانه های جدید و اپلیکیشنهای موبایل بر فرآیند تولید و انتشار اخبار/ راهبردها و سیاست های رسانه ای ثابت و متغییر جبهه رسانه ای معارض در قابل ایران/ رویکردها، جهتگیری و استراتژهای پوشش خبری/ تاکتیک های پوشش خبری/ شاخ های ارزیابی پوشش خبری و روابط عمومی ها/ شاخه های مختلف مدیریت پوشش اخبار(مدیریت موضوعات خبری، مدیریت جملات ، واژه ها و تصاویردر پوشش خبری/ مدیریت تعارض در پوشش خبری( انواع تعارض در پوشش خبری ،دلایل و راهکارهای رفع آن)/ آسیب شناسی و نقد عملکرد روابط عمومی ها در پوشش خبری
▪ ارائه کار عملی و مطالعاتی در خصوص موضوع
شیوههای یاددهی- یادگیری:
سخنرانی، ارائه کار عملی، بررسی موردی، استفاده از رسانه های دیداری و شنیداری، بحث و گفتگو و تجربه آموزی از گروه همتایان و افراد صاحب نظر و سایر روش های آموزش مهارت محور
ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) / ارزشیابی دانشی و آزمون های عملکردی (ارائه کار عملی و مطالعاتی(آسیب شناسی عملکرد روابط عمومی در خصوص موضوع)
مجریان دوره:
واحدهای آموزش دستگاه های اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها