«مدرسه روابط عمومی»-دوره آموزشی تولید محتوای خبری در روابط عمومی (پیشرفته) به شما کمک می کند تا مهارت های خود را در زمینه تولید انواع مختلف محتوای خبری مانند خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله، و عکس خبری به سطح پیشرفته ارتقا دهید و از آنها برای ارتقای عملکرد خود در حوزه روابط عمومی استفاده کنید.
در دنیای امروز که خبر و اطلاعات به سرعت منتشر می شوند، تولید محتوای خبری جذاب و تاثیرگذار از اهمیت بسیار زیادی برای سازمان ها برخوردار است. با استفاده از محتوای خبری می توانید به مخاطبان خود اطلاع رسانی کنید، افکار عمومی را به نفع خود جلب کنید و در نهایت به اهداف ارتباطی خود برسید.
این دوره به شما مفاهیم کلیدی تولید محتوای خبری پیشرفته، انواع مختلف محتوای خبری، و اصول و فنون نگارش هر نوع محتوا را آموزش می دهد. همچنین در این دوره با ابزارها و نرم افزارهای مختلف تولید محتوای خبری آشنا خواهید شد و مهارت های لازم برای تولید محتوای خبری خلاقانه و حرفه ای را به دست خواهید آورد.
کد دوره: 402/017
مدت زمان ارائه آموزش: 24ساعت (نظری و عملی)
پیامدهای یادگیری :
- منظور از تولید محتوای خبری را درک می کنند.
- تیتر و محتوای خبری جذاب را تولید می نمایند.
سرفصلها و رئوس مطالب یادگیری:
▪ معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای کارمندان روابط عمومی
▪ طرح مسأله (بررسی وضعیت تولید محتوای خبری در روابط عمومی دستگاه ،ارائه توسط فراگیران، بحث و گفتگو)
▪ چارچوب های کلی تولید محتوای خبری/ انواع تیترنویسی و قواعد و نکات مهم در تیترنویسی/ اجزا و ویژگیهای تیتر/ به روز بودن، وحدت، جامعیت، اعتبار و صحت محتوای خبری - هماهنگی همراه با تکرار/ هماهنگی با استفاده از واژه ها انواع جوابیه خبری( تکذیبیه، تصحیح و توضیح)/ اشتباهات تیتر نویسی و خبرنویسی در روابط
عمومی/ تحولات خبر در پلتفرم های رسانههای اجتماعی و الزامات فعالیت در این بسترها/ جذب مخاطب در تولید محتوای خبری/ تیترهای چالش برانگیز/عنوانهای جذاب/ پرهیز از حشونویسی/خلاصه ولی جذاب/ساده نویسی/ سایت خبری چیست/چه سایت هایی نیاز به محتوای خبری دارند؟
▪ ارائه کار عملی و تمرین برای یادگیری بیشتر(تیترنویسی، بررسی نمونه های مختلف تیترنویسی و تحلیل آنها و)..- تجربه آموزی از خبرنگاران باتجربه و موفق- بازدید
پیشنیاز دوره:
تولید محتوای خبری در روابط عمومی ( مقدماتی)
شیوه های یاددهی- یادگیری:
کارگاهی، ارائه کار عملی،تمرین، بررسی موردی، استفاده از رسانه های دیداری و شنیداری، بحث و گفتگو و تجربه آموزی از گروه همتایان و سایر روشهای آموزش مهارت محور
ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) / آزمونهای عملکردی(با موضوع تیرنویسی و تولید محتوا)
مجریان دوره:
واحدهای آموزش دستگاههای اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها و مراکز و مؤسسات آموزشی دارای مجوز در حیطه «روابط عمومی»