«مدرسه روابط عمومی»- دوره آموزشی روابط عمومی و تعاملات اجتماعی به شما کمک می کند تا با نقش روابط عمومی در ایجاد و مدیریت تعاملات اجتماعی آشنا شوید و از آنها برای ارتقای وجهه عمومی سازمان خود، افزایش آگاهی از برند، و ایجاد روابط پایدار با ذینفعان کلیدی استفاده کنید.
در دنیای امروز که تعاملات اجتماعی از اهمیت روزافزونی برخوردار است، روابط عمومی می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ایجاد و مدیریت این تعاملات مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از روابط عمومی می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، به آنها اعتماد کنید و آنها را به حامیان سازمان خود تبدیل کنید.
این دوره به شما مفاهیم کلیدی روابط عمومی و تعاملات اجتماعی، اهمیت تعاملات اجتماعی در روابط عمومی، استراتژی های ایجاد و مدیریت تعاملات اجتماعی، و ابزارهای مختلف روابط عمومی برای تعامل با مخاطبان را آموزش می دهد.
کد دوره: 402/020
مدت زمان ارائه آموزش: 16ساعت (نظری و عملی)
پیامدهای یادگیری :
- با تشکلهای مختلف مردمی ارتباط برقرار میکنند و در مقابل آنها پاسخگویی خواهند بود.
- مهارتهایی چون درک دیگران، ابراز افکار، تأثیر بر افکار دیگران، درخواست بازخور از دیگران و همکاری با دیگران را کسب نمایند.
- با استفاده از مهارتها و تخص های حرفه ای که کسب می نمایند، تفاهم و ارتباط مؤثر با مردم را گسترش می دهند.
سرفصل ها و رئوس مطالب یادگیری:
▪ معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای کارمندان روابط عمومی
▪ طرح مسأأله( بررسی وضعیت تعاملات اجتماعی روابط عمومی دستگاه، ارائه توسط فراگیران،بحث و گفتگو با مشارکت فراگیران)
▪ مفهوم شناسی ارتباطات و ارتباطات مردمی/ اهمیت، اهداف و کارکردهای ارتباطات مردمی/ ارتباطات مردمی بر اساس بخشبندی (شامل اقشار جامعه، سایر روابط عمومیها، محافل تخصصی)/ اهمیت ایجاد ارتباطات تعاملی بین سازمانها با مردم و پرهیز از ارتباط یک سویه/ عناصر ارتباطات مردمی / اشکال ارتباطات مردمی درون سازمانی و برون سازمانی/ نحوه برگزاری جلسات ارتباطاتی و ملاقاتهای مردمی و در نظر گرفتن آن در برنامه ریزی های ارتباطی / مهارتهای برقراری ارتباط مؤثر با مردم/راه های افزایش ارتباط بین مدیریت سازمان و جامعه و برگزاری جلسات گفتگو به شیوه های مختلف/ انواع کانال های ارتباطات مردمی و کارکردهای هر یک/ ارتباط با تشکلهای مردمی و اصناف و طراحی برنامه ارتباطی متناسب با گروه های مختلف / ارتباطات مردمی در بخش دریافت پیشنهادها/ ارتباطات مردمی در بخش پاسخگویی / سنجش و تحلیل ملاقات ها و ارتباطات مردمی/ معرفی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت
▪ ارائه کار مطالعاتی از وضعیت تعاملات اجتماعی دستگاه و ارتباط با مردم
شیوههای یاددهی- یادگیری:
معرفی سامانه، بررسی موردی، استفاده از رسانه های دیداری و شنیداری، بحث و گفتگو و تجربه آموزی از گروه همتایان و سایر روشهای آموزش مهارت محور
ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) / ارزشیابی دانشی و آزمونهای عملکردی( ارائه فعالیت مطالعاتی در خصوص وضعیت ارتباط دستگاه با مردم- بررسی،تحلیل ، ارزیابی و ارائه گزارش)
مجریان دوره:
واحدهای آموزش دستگاههای اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها و مراکز و مؤسسات آموزشی دارای مجوز در حیطه «روابط عمومی»