«مدرسه روابط عمومی»-دوره آموزشی برنامه ریزی رویدادها به شما کمک می کند تا با مفاهیم کلیدی برنامه ریزی رویدادها، مراحل مختلف برنامه ریزی یک رویداد موفق، و ابزارها و منابع مورد نیاز برای برنامه ریزی رویدادها آشنا شوید و از آنها برای برگزاری رویدادهایی جذاب، پربازدید و تاثیرگذار استفاده کنید.
در دنیای امروز که رویدادها نقش مهمی در بازاریابی، ارتباطات و اطلاع رسانی دارند، یادگیری نحوه برنامه ریزی رویدادها می تواند از اهمیت زیادی برای افراد مختلف مانند متخصصان بازاریابی، متخصصان روابط عمومی، صاحبان کسب و کار، و کارکنان سازمان های دولتی و غیر دولتی داشته باشد. با برگزاری رویدادهای موفق می توانید برند خود را به مخاطبان خود معرفی کنید، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، و به اهداف خود برسید.
این دوره به شما مفاهیم کلیدی برنامه ریزی رویدادها مانند تعیین اهداف رویداد، انتخاب مخاطبان رویداد، انتخاب نوع رویداد، انتخاب تاریخ و مکان رویداد، تهیه بودجه رویداد، بازاریابی رویداد، مدیریت رویداد، و ارزیابی رویداد را آموزش می دهد. همچنین در این دوره با مراحل مختلف برنامه ریزی یک رویداد موفق مانند مرحله پیش از رویداد، مرحله حین رویداد، و مرحله پس از رویداد آشنا خواهید شد و مهارت های لازم برای برنامه ریزی و اجرای رویدادها را به دست خواهید آورد.
کد دوره: 402/022
مدت زمان ارائه آموزش: 18ساعت (نظری و عملی)
پیامدهای یادگیری :
فرآیند برگزاری گردهماییها شامل تهیه فراخوان و پوستر،برنامهها، میزگردها و غیره را با نظم و برنامه زمانبندی دقیق و به دور از تشریفات و صرف هزینههای غیرضرور، برنامهریزی و مدیریت می نمایند.
سرفصل ها و رئوس مطالب یادگیری:
▪ معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای کارمندان روابط عمومی
▪ طرح مسأله (ارائه چند نمونه از کنفرانسها یا سایر رویداهای برگزار شده در دستگاه،ارائه توسط فراگیران،بحث و گفتگو)
▪ انواع گردهمایی ها و همایش ها/ اهداف، مزایا و کاربردها/ وجه تشابه و تفاوت انواع گردهمایی ها / اهمیت نیازسنجی و تحقیقات در برگزاری مراسم ها / مدل استراتژیک برنامه ریزی در گردهمایی ها/ ساماندهی منابع مورد نیاز،گزینش زمان و مکان مناسب در برگزاری همایش ها و گردهمایی ها/ طراحی کمیته های اجرایی و علمی گردهمایی ها/ شرح وظایف و ترکیب اعضاء/ آ شنایی با مقررات برگزاری گردهمایی، همایش و نمایشگاه ها/ مدیریت نیروی انسانی و سازماندهی آنها در اینگونه مراسم، تشکیل کمیته های علمی و اجرایی و وظایف آنها/ اصول موفقیت و عدم موفقیت گردهمایی، همایش و نمایشگاه ها/ اقدامات قبل از برگزاری مرا سم: مطالعه اولیه، مو ضوع مرا سم، معرفی اهداف، تعیین مخاطبان و شأرکت کنندگان، سود و هزینه، و...- اقدامات حین مراسم: افتتاحیه، ارتباطات و ترویج، تشریفات، پاسخگویی، نظرسنجی اختتامیه/ خبر سازی یا پیش خبر/ مدیریت کنفرانس خبری/ مدیریت مصاحبه های خبری در حین برگزاری گردهمایی/ مدیریت کارگاه های آموزشی حاشیه ای/ اقدامات بعد از برگزاری مراسم: ارزیابی براساس معیار کمی و کیفی، تهیه گزارش و مستندسازی و پوشش رسانهای، پیگیری
▪ بررسی نمونه چک لیست های مرتبط؛ کنفرانس خبری، برنامه افتتاحییه و اختتامیه، جشنها و جشنواره ها
▪ ارائه کار عملی و تمرین برای یادگیری بیشر- بازدید میدانی
شیوه های یاددهی- یادگیری:
کارگاهی، تمرین،ارائه کار عملی، بررسی موردی، استفاده از رسانههای دیداری و شنیداری، بحث و گفتگو و تجربه آموزی از گروه همتایان، بازدید میدانی و سایر روشهای آموزش مهارت محور
ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) - آزمونهای عملکردی(برنامه ریزی همایش ها-برنامه ریزی به روش سناریو- بررسی و ارزیابی یک رویداد برگزار شده در دستگاه)
مجریان دوره:
واحدهای آموزش دستگاههای اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها و مراکز و مؤسسات آموزشی دارای مجوز در حیطه «روابط عمومی»