«مدرسه روابط عمومی»-دوره آموزشی وظایف، ماموریت ها و انتظارات از روابط عمومی دستگاه های اجرایی به شما کمک می کند تا با اهمیت و جایگاه روابط عمومی در دستگاه های اجرایی، وظایف و ماموریت های کلیدی روابط عمومی، انتظارات از روابط عمومی در دستگاه های اجرایی، و مهارت های لازم برای انجام وظایف آشنا شوید و از این دانش برای تقویت عملکرد روابط عمومی در دستگاه متبوع خود استفاده کنید.
در دنیای امروز که افکار عمومی نقش مهمی در عملکرد سازمان ها و نهادها دارند، روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمان ها و مردم، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. روابط عمومی دستگاه های اجرایی می تواند با انجام وظایف و ماموریت های خود، به ارتقای اعتماد عمومی به دولت، افزایش مشارکت مردم در امور کشور، و توسعه فرهنگ سازمانی در دستگاه های اجرایی کمک کند.
کد دوره: 402/029
مدت زمان ارائه آموزش: 8ساعت
پیامدهای یادگیری :
- نفش، وظایف و مأموریتهای دستگاهها را می شناسند.
- نقش،وظایف، انتظارات و مأموریتهای خاص واحد روابط عمومی دستگاه خود را می شناسند و می توانند با سایر مراجع مرتبط مانند شورای اطلاع رسانی دولت و غیره ارتباط برقرار کنند.
سرفصلها و رئوس مطالب یادگیری:
▪ معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای کارمندان روابط عمومی
▪ نقش و جایگاه روابط عمومی در دستگاههای اجرایی/ ساختار روابط عمومی دستگاههای اجرایی/ عملیات و وظایف کلی روابط عمومی/ آیین نامه نحوه فعالیت،وظایف و اختیارات روابط عمومی/ دستگاه شناسی(ساختار، وظایف و مأموریتهای دستگاه )/ مخاطبان اصلی روابط عمومی ها و انتظارات/ ارکان روابط عمومی دستگاههای اجرایی/ مهارتهای مورد نیاز برای کارکنان روابط عمومی/ اعضای تیم روابط عمومی سازمانها/ مرکز ارتباطات مردمی و شورای اطلاع رسانی دولت ، نقش و وظایف آنها
▪ بازدید از روابط عمومی و واحدهایی مختلف دستگاه
شیوههای یاددهی- یادگیری:
سخنرانی و بحث و گفتگو، استفاده از رسانههای دیداری و شنیداری،بازدید
ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) - آزمونهای عملکردی ( ارائه کارعملی و فعالیت مطالعاتی- در خصوص جایگاه و نقش روابط عمومی ها (بررسی،تحلیل،ارزیابی و ارائه گزارش)
مجریان دوره:
واحدهای آموزش دستگاههای اجرایی