«مدرسه روابط عمومی»- دوره آموزشی فعالیت های انتشاراتی در روابط عمومی به شما کمک می کند تا با اهمیت فعالیت های انتشاراتی در روابط عمومی، انواع فعالیت های انتشاراتی، مراحل برنامه ریزی و اجرای فعالیت های انتشاراتی، ابزارها و منابع مورد نیاز برای انجام فعالیت های انتشاراتی، و شاخص های ارزیابی فعالیت های انتشاراتی آشنا شوید و از این دانش برای انتشار اطلاعات و اخبار به طور موثر و هدفمند استفاده کنید.
در دنیای امروز که اطلاعات به سرعت در حال انتشار است، روابط عمومی ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود و جلب توجه آنها، به فعالیت های انتشاراتی نیاز دارند. فعالیت های انتشاراتی می تواند شامل انتشار خبر، انتشار بروشور، انتشار گزارش، برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، و برگزاری رویداد باشد.
کد دوره: 402/034
مدت زمان ارائه آموزش: 20ساعت (نظری و عملی)
پیامدهای یادگیری:
- اطلاع رسانی و زمینه موفقیت سازمان متبوع را با کار حرفهای انتشاراتی در روابط عمومی فراهم می کنند.
- مهارت و توانایی لازم برای انجام فعالیتهای انتشاراتی را کسب می نمایند.
سرفصل ها و رئوس مطالب یادگیری:
▪ معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای کارمندان روابط عمومی
▪ طرح مسأله( وضعیت نشر یا فعالیت انتشاراتی دستگاه، ارائه توسط فراگیران، بحث و گفتگو)
▪ مهمترین عوامل نوشتاری در روابط عمومی سازمانها( گزارش سالیانه، تهیه متن سخنرانی، پاسخگویی به مطبوعات (جوابیه،) تابلوی اعلانات، روزنامه دیواری، انتشار بولتن و سایر عوامل)/ تقسیم بندی نشریات سازمانی ، تعریف و کاربرد آنها/ بروشور(تعریف، انواع، ویژگی ها، کاربرد و چگونگی تهیه آن) / پوستر( تعریف، ویژگیها،کاربرد و چگونگی تهیه آن)/ ترا کت (تعریف ، ویژگی ها، کاربرد و چگونگی ته یه آن)/ پاسخگویی به مطبوعات(حساسیتها و نکات مورد توجه در پا سخگویی)/ چگونگی تهیه تابلو اعلانات و روزنامه دیواری/انتشار کتاب و کتابچه،بولتن و برگه های لایی/ فناوری ها و ابزارهای انتشاراتی شیوه های یاددهی- یادگیری:کارگاهی، ارائه کار عملی و تمرین ، بررسی موردی، بحث و گفتگو
شیوه ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) - آزمونهای عملکردی(تهیه بروشور و...)
مجریان دوره:
واحدهای آموزش دستگاههای اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراکز آموزش و پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها و مراکز و مؤسسات آموزشی دارای مجوز در حیطه «روابط عمومی»