«مدرسه روابط عمومی»- عدم یادگیری روابط عمومی، عامل اصلی شکست نوکیا شد. شرکت نوکیا زمانی غول دنیای موبایل بود و بزرگترین تولید کننده گوشیهای تلفن همراه در جهان به حساب میآمد. اما با ظهور سیستم عامل اندروید، نوکیا به سرعت سهم بازار خود را از دست داد و در نهایت توسط مایکروسافت خریداری شد.
دلایل متعددی برای شکست نوکیا در مقابل اندروید وجود دارد، اما یکی از مهمترین آنها عدم یادگیری و انطباق با تغییرات سریع دنیای تکنولوژی بود.
در اینجا به برخی از اشتباهات نوکیا در زمینه روابط عمومی اشاره میکنیم:
در حالی که نوکیا در زمینه روابط عمومی مرتکب اشتباهات متعددی شد، عدم یادگیری و انطباق با تغییرات سریع دنیای تکنولوژی عامل اصلی شکست این شرکت بود.
نکاتی که میتوان از شکست نوکیا آموخت:
با درس گرفتن از اشتباهات نوکیا، میتوانید شانس خود را برای موفقیت در دنیای دائماً در حال تغییر امروز افزایش دهید. علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل دیگری نیز در شکست نوکیا نقش داشتند:
شکست نوکیا درسهای مهمی برای همه شرکتها دارد. شرکتها باید به طور مداوم در حال یادگیری و انطباق با تغییرات باشند، به نیازها و خواستههای مشتریان خود توجه کنند و با شفافیت و انعطافپذیری عمل کنند. ما باید با مرور این داستان ها از روابط عمومی ها درس بیاموزیم. برای آموختن می توانید علاوه بر محتوای سایت مدرسه روابط عمومی از مشاوره ها و آموزش های آنلاین روابط عمومی ما استفاده کنید. با ما در تماس باشید.