«مدرسه روابط عمومی»- دوره روابط عمومی و کاربرد رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان و ارتقای برند خود را با استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی فرا بگیرید.
در این دوره شما با مفاهیم کلیدی روابط عمومی، نقش رسانه های اجتماعی در روابط عمومی و نحوه استفاده از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی برای رسیدن به اهداف ارتباطی خود آشنا خواهید شد. مشخصات دوره در مدرسه روابط عمومی به شرح ذیل می باشد:
کد دوره: 402/01
مدت زمان ارائه آموزش: 16ساعت
پیامدهای یادگیری :
- ابزارهای ارتباطی پیشرفته در رسانههای اجتماعی را می شناسند و آنها را در روابط عمومی بکار می گیرند.
- نیاز مخاطبان دستگاه به اطلاعات را برطرف می کنند و اطلاعات را بر اساس منشور سازمان خود از طریق انتخاب
رسانه اجتماعی مناسب، منتشر می نمایند.
- با کانونهای خبری بعنوان هسته اصلی فعالیت روابط عمومی جهت انتقال پیام، ارتباط برقرار می کنند.
سرفصلها و رئوس مطالب یادگیری:
▪ معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای کارمندان روابط عمومی
▪ طرح مسأله(بررسی ارتباط روابط عمومی دستگاه با رسانهها، ارائه توسط فراگیران، بحث و گفتگو)
▪ تعریف رسانه های اجتماعی ،ویژگیها ، قابلیتها و نقش آنها در اطلاع رسانی/ روند توسعه رسانه های اجتماعی /
حوزه های کاربری رسانه های اجتماعی/ کاربرد رسانه های اجتماعی در روابط عمومی/ چیستی وکارکردهای رسانه های
اجتماعی/ انواع رسانه های اجتماعی/ کانالهای ارتباطی تعامل روابط عمومی با رسانه/ ارتباط رسانه های اجتماعی با
سایر حوزه های فناوری / زنجیره ارزش و ابعاد اصلی شبکههای اجتماعی/ روشهای تولید و اشتراک محتوا در
رسانه های اجتماعی/ تقسیم بندی جدید رسانه های اجتماعی/ جریانسازی در رسانههای اجتماعی/ قوانین مربوط به
رسانه های اجتماعی/ امنیت سایبری و حریم خصوصی/ الگوهای صحیح مصرف رسانه های اجتماعی
▪ مهمترین مشکلات و موانع ارتباطی رسانه و روابط عمومی و راهکارهای عملی ارتباطات موفق
▪ ارائه نمونه های موردی کاربرد رسانههای اجتماعی در بخش عمومی
شیوه های یاددهی- یادگیری:
سخنرانی،مشارکت فعال، بحث و گفتگو و تجربه آموزی از گروه همتایان و افراد صاحبنظر،
بررسی موردی و سایر روشهای آموزش مهارت محور
ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) / ارزشیابی دانشی و آزمونهای
عملکردی ( فعالیت مطالعاتی در خصوص موضوع و ارائه گزارش )
مجریان دوره: واحدهای آموزش دستگاههای اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراکز آموزش و پژوهشهای توسعه و
آیندهنگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها و مراکز و مؤسسات آموزشی دارای مجوز در حیطه «روابط عمومی»