«مدرسه روابط عمومی»-دوره آموزشی آسیب شناسی تعامل دولت و رسانه ها و راهبردهای تعامل مؤثر به شما کمک می کند تا با چالش ها و موانع موجود در تعامل دولت و رسانه ها آشنا شده و راهکارهای لازم برای ایجاد تعاملی مؤثر و سازنده را فرا بگیرید.
ارتباط مؤثر دولت و رسانه ها نقشی اساسی در توسعه و پیشرفت جامعه دارد.
این دوره به شما آموزش می دهد که چگونه دولت می تواند با رسانه ها به طور شفاف، صادقانه و مسئولانه ارتباط برقرار کند، اطلاعات دقیق و به موقع به آنها ارائه دهد و از انتشار اخبار نادرست و شایعات جلوگیری کند.
کد دوره: 402/07
مدت زمان ارائه آموزش: 12ساعت (نظری و عملی)
پیامدهای یادگیری :
- از قابلیتها و توان رسانهها به نفع سازمان خود بهره برداری می کنند.
- برای انجام مأموریتهای خود تعامل بین روابط عمومیها و رسانهها را تقویت می نمایند.
سرفصلها و رئوس مطالب یادگیری:
• معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای مدیران روابط عمومی
• طرح مسأله (بررسی نحوه تعامل دستگاه با رسانه ها (ارائه توسط فراگیران، بحث و گفتگو)
• تبیین آرایش جدید رسأأانه ای/ضأأرورت تعامل با رسأأانهها برای اطلاع رسأأانی خدمات دسأأتگاههای اجرایی و دولت/رابطه دو سویه دولت و رسانه ها/ نقش رسانه ها در ساختار سیاسی حکومت ها/ تحولات مهم رسانه ای در آرایش جدید رسانه ای/ جایگاه رادیو و تلویزیون، مطبوعات ، خبرگزاریها بویژه فضای مجازی در آرایش جدید
رسانه ای/ رفتارشناسی رسانه ها/ موج آفرینی های جدید رسانه ای / جریانشناسی رسانه/آسیب شناسی و نقد عملکرد روابط عمومی ها و مسئولان در تعامل با رسانه ها / راهکارها و راهبردهای تعامل مطلوب بین دولت و رسانه
• ارائه کار عملی و مطالعاتی/ آسیبشناسی وضعیت تعامل دستگاه با دولت و رسانه
شیوههای یاددهی- یادگیری:
سخنرانی، بررسی موردی، ارائه کار عملی و تهیه گزارش، استفاده از رسانه های دیداری و شنیداری، بحث و گفتگو و تجربه آموزی از گروه همتایان و سایر روشهای آموزش مهارت محور
ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) / ارزشیابی دانشی و آزمونهای عملکردی (ارائه کار عملی و فعالیت مطالعاتی (آسیب شناسی تعامل دستگاه محل خدمت با دولت و ارائه راهکار)
مجریان دوره:
واحدهای آموزش دستگاه های اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان