«مدرسه روابط عمومی»:حوزه روابط عمومی دائماً در حال تحول است. با ظهور فناوری های جدید، تغییر چشم انداز رسانه و انتظارات فزاینده ذینفعان، متخصصان روابط عمومی باید برای ادامه موفقیت با این تغییرات سازگار شوند.
آینده روابط عمومی احتمالاً تحت تأثیر تعدادی از روند کلیدی خواهد بود، از جمله:
- رشد هوش مصنوعی : هوش مصنوعی به طور فزاینده ای برای خودکارسازی وظایف روابط عمومی مانند نظارت بر رسانه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل داده ها و ایجاد گزارش استفاده می شود. این به متخصصان روابط عمومی آزاد می کند تا بر فعالیت های استراتژیک تر مانند ایجاد روابط و توسعه محتوای خلاقانه تمرکز کنند.
- ظهور رسانه های اجتماعی: رسانه های اجتماعی به طور فزاینده ای برای ارتباط با ذینفعان و ایجاد روابط استفاده می شوند. متخصصان روابط عمومی باید در استفاده از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی و ایجاد محتوایی که مخاطبانشان را درگیر کند، مهارت داشته باشند.
- افزایش تمرکز بر شفافیت: ذینفعان به طور فزاینده ای خواستار شفافیت از
سازمان ها هستند. متخصصان روابط عمومی باید در برقراری ارتباط باز و
صادقانه با ذینفعان و پاسخگویی به سوالات و نگرانی های آنها مهارت داشته
باشند.
- جهانی شدن: تجارت ها به طور فزاینده ای در سطح جهانی فعالیت می کنند.
متخصصان روابط عمومی باید در درک فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف و برقراری
ارتباط موثر با مخاطبان بین المللی مهارت داشته باشند.
دکتر عادل میرشاهی، متخصص روابط عمومی، می گوید: "هوش مصنوعی ابزاری
قدرتمند است که می تواند به متخصصان روابط عمومی کمک کند تا کارآمدتر و
موثرتر کار کنند."
دکتر عادل میرشاهی، مشاور ارشد روابط عمومی، معتقد است: "رسانه های اجتماعی برای متخصصان روابط عمومی ضروری است تا بتوانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و روابط ایجاد کنند."
دکتر عادل میرشاهی، مدرس روابط عمومی و ارتباطات، می گوید: "شفافیت برای ایجاد اعتماد و اعتبار با ذینفعان ضروری است."
متخصصان روابط عمومی می توانند با برداشتن مراحل زیر از روندهای آینده در روابط عمومی استفاده کنند:
- با آخرین روندها و فناوری ها به روز باشید.
- مهارت های جدید را توسعه دهید.
- با ذینفعان به روشی باز و صادقانه ارتباط برقرار کنید.
- از فناوری برای خودکارسازی وظایف و کارآمدتر کردن فرآیندهای خود استفاده کنید.
- در مورد فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف آگاه باشید.