«مدرسه روابط عمومی»- برای اخذ مجوز موسسه روابط عمومی در ایران مراحلی وجود دارد که باید آن را طی کنید و در نهایت موسسه روابط عمومی خودتان را برای اهداف مختلف تاسیس کنید.
1. انتخاب نوع موسسه:
اولین قدم، انتخاب نوع موسسه روابط عمومی است. دو نوع موسسه روابط عمومی وجود دارد:
موسسه فرهنگی تک منظوره: این موسسه فقط مجاز به فعالیت در یک حوزه خاص از روابط عمومی مانند تبلیغات، انتشارات، برگزاری رویداد و ... است.
موسسه فرهنگی چند منظوره: این موسسه مجاز به فعالیت در تمامی حوزه های روابط عمومی است.
2. تکمیل مدارک:
پس از انتخاب نوع موسسه، باید مدارک لازم را برای ثبت نام در سامانه "پنجره واحد دولت الکترونیک" به نشانی https://www.iran.gov.ir/ تکمیل و ارسال کنید. مدارک مورد نیاز شامل:
مدارک هویتی و تحصیلی مدیران موسسه
گواهی عدم سوء پیشینه مدیران موسسه
مدارک مربوط به محل فعالیت موسسه (اجاره نامه، سند ملکی و ...)
طرح توجیهی فعالیت موسسه
معرفی نامه از دو نفر از پیشکسوتان یا صاحب نظران حوزه روابط عمومی
گواهی عدم اشتغال به کار مدیران موسسه در سایر سازمان ها
پرداخت فیش های مربوط به ثبت نام
3. بررسی مدارک:
پس از ارسال مدارک، توسط کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار می گیرند. در صورت نقص مدارک، به شما فرصت داده می شود تا مدارک خود را تکمیل کنید.
4. صدور مجوز:
در صورت تایید نهایی مدارک، مجوز فعالیت موسسه روابط عمومی شما توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود.
نکات مهم:
علاوه بر مراحل ذکر شده، در نظر داشته باشید که:
امیدوارم این اطلاعات برای شما مفید باشد.