«مدرسه روابط عمومی»-روابط عمومی در شرکتهای کشاورزی نقشی حیاتی در ارتباط با ذینفعان مختلف، ایجاد وجهه عمومی مثبت و ترویج محصولات و خدمات ایفا میکند. برخی از وظایف کلیدی روابط عمومی در این شرکتها عبارتند از:
بخشهای خاصی که نیاز به تخصص روابط عمومی در شرکتهای کشاورزی دارند:
بهترین نمونه برای روابط عمومی یک نهاد کشاورزی بین المللی:
مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی (CGIAR): این سازمان بین المللی با شبکهای از مراکز تحقیقاتی در سراسر جهان، به انجام تحقیقات کشاورزی برای توسعه پایدار و امنیت غذایی میپردازد. روابط عمومی CGIAR با استفاده از وب سایت، رسانه های اجتماعی، انتشارات و رویدادها، به طور موثری با ذینفعان مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار می کند و به ترویج دستاوردهای تحقیقاتی خود و افزایش آگاهی از چالش های کشاورزی در جهان می پردازد.
بهترین نمونه برای روابط عمومی یک نهاد کشاورزی داخلی:
سازمان جهاد کشاورزی ایران: این سازمان دولتی مسئولیت توسعه و حمایت از بخش کشاورزی در ایران را بر عهده دارد. روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی با استفاده از وب سایت، رسانه های اجتماعی، نشریات و برنامه های تلویزیونی، به طور موثری با کشاورزان، تامین کنندگان، مشتریان و سایر ذینفعان در ایران ارتباط برقرار می کند و به اطلاع رسانی در مورد برنامه ها و خدمات خود و ترویج روش های نوین کشاورزی می پردازد.
علاوه بر نمونه های ذکر شده، شرکت ها و سازمان های کشاورزی متعددی در سراسر جهان از روابط عمومی به طور موثری برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند.