مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

هنر زندگی در ارتباط برقرار کردن است!

«مدرسه روابط عمومی»- پشت میزتان در روابط عمومی نشسته اید و دارید چای می نوشید. دارید می اندیشید که چه بگویم؟ چطور بگویم؟ چرا بگویم؟ اثر گفتن من بر مخاطبان چیست؟ چه تغییری مطلوب است.

می خواهم بگویم، اولین موضوع زندگی است. انسانها باید زندگی کنند. پس بگویید:


زندگی کردن بر روی زمین

آنچنان که می اندیشیم

هم ساده نیست !

هنر میخواهد..........

هنر عشق و مهربانی ،

هنر درک دیگران ،

هنر غمخواری ،

هنر اراده کردن وتصمیم ،

هنر #انسانیت ........


باید باور کنیم که ما فقط

یکبار فرصت زندگی داریم 

و زندگی عرصه یکتای

هنرمندی ماست.......

پس کاش بفهمیم

که چرا آمدیم

و به کدامین سو روانه ایم ......


سیاستمدار اسبق امریکا،

"ریچارد نیکسون"

میگفت :

"ما خوب یاد گرفتیم

در آسمان مثل پرندگان باشیم ،

و در آب مثل ماهیها ،

اما هنوز یاد نگرفتیم

روی زمین چگونه زندگی کنیم ! 


دریغ نکردن لبخند

گام اول خوشبختی خود

و امید بخشیدن به

دیگران است.

گام نخست هنرمندی ما......


اینگونه است که روابط عمومی روابط عمومی می شود. زمانی که روابط عمومی را در زندگی می شناسید.  روابط عمومی، هنری است که با استفاده از زبان و ارتباطات، می تواند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند. اگر به دنبال یادگیری بیشتر در مورد این هنر هستید، می توانید در دوره های آموزشی و مشاوره های ما شرکت کنید.

 ما با سابقه ای طولانی در زمینه روابط عمومی، به شما کمک می کنیم تا مهارت های خود را در این زمینه بهبود بخشید و به اهداف خود برسید. دوره های آموزشی و مشاوره های ما با جدیدترین متد ها و تکنیک های روابط عمومی به روز شده اند و به شما کمک می کنند تا دانش و مهارت های خود را در این زمینه به سطح جدیدی برسانید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره های آموزشی و مشاوره های من، لطفاً با شماره تلفن 09331178144 تماس بگیرید یا با استفاده از این لینک پیام خود را ارسال کنید.

دو نکته ارتباطی و 11 نکته فرهنگی

«مدرسه روابط عمومی»- روابط عمومی محل تلاقی فرهنگ و ارتباط است. البته شاید محل تلاقی مفاهیم دیگر و حوزه های دیگر نیز باشد اما این دو بخش، عمده مسائل روابط عمومی را در بر می گیرد.

تمرکز ما در این یادداشت بر دو موضوع مهارتهای ارتباطی و مفاهیم فرهنگی است که باید در سیاستگذاری های روابط عمومی و سیاستگذاری های فرهنگی خودش را نشان دهد. اما در مورد دو نکته ارتباطی:

  • هرگز کسی را که نمی شناسید با دست لمس نکنید. صرف نظر از اینکه ضربه ای که به بازوی او می زنید یا دستی که روی شانه اش می گذارید چقدر دوستانه باشد، بیشتر اوقات این کار شما، تهدید و رفتاری ناخوشایند تلقی می شود.
  •  در ارتباطات کلامی به خاطر داشته باشید که کلمات مجانی هستند،  این نحوه ی استفاده ی شما ازشون هست که میتونه براتون هزینه بردار بشوند یا خیر. بنابراین  درست و به موقع ازشون استفاده کنیم.


اما در مورد 11 نکته فرهنگی که باید در روابط انسانی درون سازمانی برایشان برنامه ریزی کنیم. این نکات فرهنگی را برای درک بیشتر به عنوان ضایعات فرهنگی یا زیر خط فهم بودن یاد کرده ایم:


  1.  وقتی من سوار ماشین 50 میلیونی هستم اما ته مانده سیگارم را به بیرون پرت می کنم زیر خط فهمم.
  2.  وقتی به راحتی و قبل از دست کم یک بار مقایسه بر اساس اعداد و ارقام خود را (ایرانیان) باهوش تر از تمام ملل می دانم زیر خط فهمم.
  3.  وقتی به فرزندم اجازه نمی دهم که باورهای مرا به چالش بکشد، زیر خط فهمم.
  4.  وقتی زمانی که صرف دیدن «تکرار» سریالی که دیشب نگاه گرده ام از زمانی که برای خواندن کتاب های عمیق و تحلیل های کارشناسانه روزنامه می گذارم، بیشتر است، زیرخط فهمم 
  5.  وقتی حاضرم برای یک پیتزا به همراه نوشابه و سیب زمینی و سالادش 20 هزار تومان بدهم اما برای خرید یک کتاب 15 هزارتومانی دل درد می گیرم، زیر خط فهمم.
  6.  وقتی ارزش طلا، ساعت و لباسی که به همراه دارم بیشتر از مجموع قیمت کتاب هاییست که در ذهن دارم، زیر خط فهمم.
  7.  وقتی معیشت دیگران برای من مهم نیست و بخشی از مالم را برای نجات زندگی همسایه، همشهری و هم سرزمینم اختصاص نمی دهم زیرخط فهمم.
  8.  وقتی تاریخ نمی خوانم یا نمی دانم و تاریخ را دوباره و بلکه چندباره تکرار می کنم، زیرخط فهمم.
  9.  وقتی نیم ساعت درباره نحوه لباس پوشیدن خواننده زن یک برنامه تلویزیونی گفتگو میکنم اما حاضر نیستم نیم ساعت خلوت و تفکر کنم زیر خط فهمم.
  10.  وقتی پارتی بازی، رانت خواهی، کم کاری، کم فروشی، خیانت در امانت و رشوه را راه ثروتمند شدن می دانم و تلاش، کوشش، عرق ریختن، شرافت، وجدان را به سخره می گیرم، زیرخط فهمم
  11.  وقتی محاسبه عقلایی فایده-هزینه، برنامه ریزی و آینده نگری را به هیچ می انگارم و «در لحظه» تصمیم می گیرم و بدون حساب و کتاب (عشقی-کشکی) عمل می کنم، زیر خط فهمم.

 برای یک متخصص روابط عمومی اینکه بتواند چنین فرهنگی را ایجاد کند که افراد در درون سازمان بتوانند زندگی مسالمت آمیزی را با هم داشته باشند یک آرمان است. روابط عمومی، هنری است که با استفاده از زبان و ارتباطات، می تواند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند. اگر به دنبال یادگیری بیشتر در مورد این هنر هستید، می توانید در دوره های آموزشی و مشاوره های ما شرکت کنید.

 ما با سابقه ای طولانی در زمینه روابط عمومی، به شما کمک می کنیم تا مهارت های خود را در این زمینه بهبود بخشید و به اهداف خود برسید. دوره های آموزشی و مشاوره های ما با جدیدترین متد ها و تکنیک های روابط عمومی به روز شده اند و به شما کمک می کنند تا دانش و مهارت های خود را در این زمینه به سطح جدیدی برسانید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره های آموزشی و مشاوره های من، لطفاً با شماره تلفن 09331178144 تماس بگیرید یا با استفاده از این لینک پیام خود را ارسال کنید.


شنیدن یا گوش دادن در روابط عمومی

«مدرسه روابط عمومی»- مصطفی ملکیان در کتاب تاریخ فلسفه،جلد یک،صفحه112 نقل قولی از سقراط می آورد که در آن انسان را به شنیدن تشویق می کند.


سقراط می گفت : 

باید به سخن هر کسی گوش کرد؛

هیچ سخنی نیست که ما از شنیدنش بی نیاز باشیم،

چون وقتی می توان گفت من از سخن شما بی نیازم که از شما عالمتر باشم،

ولی وقتی همه جاهل باشیم،

پس سخن هر کسی از ما برای دیگری شنیدنی است،

باید یک سینه گشاده و شرح صدری داشت برای اینکه هر سخنی را از هر کسی شنید،

شاید در آن سخن حقیقتی نهفته باشد که من بدان عالم نباشم.


شنیدن یکی از ارکان اصلی روابط عمومی موفق در بخش خصوصی است. با گوش دادن فعال به مخاطبان، سازمان ها می توانند به درک عمیق تری از نیازها، خواسته ها و نظرات آنها دست یابند. این امر به نوبه خود، به آنها کمک می کند تا پیام های خود را به طور موثرتر  به مخاطبان برسانند، روابط قوی تری با آنها ایجاد کنند و در نهایت به اهداف خود در زمینه روابط عمومی دست یابند.


برخی از فواید کلیدی شنیدن در روابط عمومی بخش خصوصی عبارتند از:


1. ایجاد اعتماد و احترام:

هنگامی که سازمان ها به طور فعال به مخاطبان خود گوش می دهند، نشان می دهند که برای نظرات و دیدگاه های آنها ارزش قائل هستند. این امر به ایجاد اعتماد و احترام بین سازمان و مخاطبانش کمک می کند.


2. درک بهتر مخاطبان:

با گوش دادن به مخاطبان، سازمان ها می توانند به درک عمیق تری از نیازها، خواسته ها و نگرانی های آنها دست یابند. این اطلاعات به آنها کمک می کند تا پیام ها و استراتژی های خود را به طور موثرتری  به مخاطبان خود ارائه دهند.


3. بهبود روابط با مخاطبان:

گوش دادن فعال به مخاطبان، به سازمان ها کمک می کند تا روابط قوی تری با آنها ایجاد کنند. این امر به نوبه خود، می تواند به افزایش وفاداری و تعهد مخاطبان به سازمان منجر شود.


4. شناسایی و حل مشکلات:

با گوش دادن به مخاطبان، سازمان ها می توانند مشکلات و نارضایتی های آنها را به طور زودهنگام شناسایی و حل کنند. این امر به آنها کمک می کند تا از بروز بحران های روابط عمومی جلوگیری کنند.


5. افزایش نوآوری:

با گوش دادن به ایده ها و پیشنهادات مخاطبان، سازمان ها می توانند فرصت های جدیدی برای نوآوری و بهبود خدمات خود پیدا کنند.


در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده سازمان های بخش خصوصی از شنیدن برای بهبود روابط عمومی خود آورده شده است:

  1. یک شرکت هواپیمایی از نظرات مشتریان در رسانه های اجتماعی برای بهبود خدمات خود استفاده می کند.
  2. یک شرکت بزرگ نفتی جلسات منظم با ذینفعان خود برای بحث در مورد مسائل مربوط به محیط زیست برگزار می کند.
  3. یک شرکت خرده فروشی از نظرسنجی ها و گروه های متمرکز برای درک بهتر نیازهای مشتریان خود استفاده می کند.
  4. در دنیای امروز که ارتباطات به سرعت در حال تغییر است، شنیدن بیش از هر زمان دیگری برای روابط عمومی موفق در بخش خصوصی ضروری است.


نکاتی برای بهبود مهارت های شنیداری در روابط عمومی:

  • به طور فعال به مخاطبان خود گوش دهید.
  • بدون قضاوت و با ذهنی باز به صحبت های آنها گوش کنید.
  • به زبان بدن و لحن صدای آنها توجه کنید.
  • سوالات متفکرانه بپرسید تا درک خود را از موضوع بهبود ببخشید.
  • به نظرات و پیشنهادات آنها احترام بگذارید.
  • اقداماتی را برای پیگیری نظرات و پیشنهادات آنها انجام دهید.

روابط عمومی در بخش خصوصی این فواید را از شنیدن اخذ می کند. روابط عمومی، هنری است که با استفاده از زبان و ارتباطات، می تواند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند. اگر به دنبال یادگیری بیشتر در مورد این هنر هستید، می توانید در دوره های آموزشی و مشاوره های ما شرکت کنید.

 ما با سابقه ای طولانی در زمینه روابط عمومی، به شما کمک می کنیم تا مهارت های خود را در این زمینه بهبود بخشید و به اهداف خود برسید. دوره های آموزشی و مشاوره های ما با جدیدترین متد ها و تکنیک های روابط عمومی به روز شده اند و به شما کمک می کنند تا دانش و مهارت های خود را در این زمینه به سطح جدیدی برسانید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره های آموزشی و مشاوره های من، لطفاً با شماره تلفن 09331178144 تماس بگیرید یا با استفاده از این لینک پیام خود را ارسال کنید.