مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

ریاکاری در روابط عمومی: درس‌هایی از کتاب "پشت پرده ریاکاری"

«مدرسه روابط عمومی»- در دنیای روابط عمومی، حفظ صداقت و شفافیت از اهمیت بالایی برخوردار است. کتاب "پشت پرده ریاکاری" اثر دن اریلی، روانشناس و متخصص اقتصاد رفتاری، به بررسی علل و عوامل ریاکاری در انسان‌ها می‌پردازد و درس‌هایی را برای روابط عمومی ارائه می‌دهد.


آزمایش‌های دن اریلی:

در یکی از آزمایش‌های اریلی، به مشتریان یک رستوران به جای ۵ دلار، ۹ دلار داده می‌شود. برخی از مشتریان صادقانه ۴ دلار اضافه را برمی‌گردانند، اما عده‌ای آن را در جیب خود می‌گذارند.

در آزمایش دیگری، اریلی در حین گفتگو با مشتریان، به تلفن همراه خود پاسخ می‌دهد و بدون عذرخواهی، مکالمه را ادامه می‌دهد. در این آزمایش، تعداد مشتریانی که پول اضافه را برمی‌گردانند، کمتر از آزمایش اول است.


آموزه‌ها برای روابط عمومی:


صداقت و شفافیت:

روابط عمومی باید بر پایه صداقت و شفافیت بنا شود. مخاطبان به سازمان‌هایی اعتماد می‌کنند که صادقانه با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.


مسئولیت‌پذیری:

سازمان‌ها باید در قبال مخاطبان خود احساس مسئولیت کنند و به تعهدات خود عمل کنند.


احترام:

روابط عمومی باید بر پایه احترام متقابل بنا شود. سازمان‌ها باید به مخاطبان خود احترام بگذارند و به نظرات آنها توجه کنند.


تاثیر رفتار دولت‌ها:

رفتار دولت‌ها به طور قابل توجهی بر اخلاق جامعه و سطح ریاکاری و دزدی در آن تاثیر می‌گذارد.

اگر مردم احساس کنند که به آنها ظلم می‌شود، ممکن است به ریاکاری و دزدی به عنوان راهی برای جبران این ظلم نگاه کنند.


  1. روابط عمومی می‌تواند با ترویج صداقت، شفافیت، مسئولیت‌پذیری و احترام، به ارتقای اخلاق در جامعه کمک کند.
  2. روابط عمومی باید به عنوان یک ابزار برای ارتقای اعتماد و شفافیت در جامعه استفاده شود.
  3. روابط عمومی باید به دنبال ایجاد روابطی پایدار و مبتنی بر اعتماد با مخاطبان باشد.
  4. روابط عمومی باید در راستای ارتقای اخلاق در جامعه و مبارزه با ریاکاری و دزدی تلاش کند.
  5. با ارتقای سطح صداقت و شفافیت در روابط عمومی، می‌توان به ایجاد جامعه‌ای اخلاقی‌تر و اعتمادآمیزتر کمک کرد.


برای آموختن روابط عمومی در قالب کوچینگ، مشاوره و آموزش، می توانید با ما تماس بگیرید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد