مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

قانون 1-9-90: فرصتی برای موفقیت در روابط عمومی در عصر دیجیتال

«مدرسه روابط عمومی»- در دنیای پویای روابط عمومی، همگام شدن با روندها و نوآوری‌ها برای بقا و پیشرفت ضروری است. قانون 1-9-90 که توسط آلوین تافلر مطرح شده است، الگویی راهگشا برای موفقیت در عصر دیجیتال ارائه می‌دهد.


قانون 1-9-90 چگونه عمل می‌کند؟

طبق این قانون، در هر جامعه‌ای که با تغییر یا موجی روبرو می‌شود، مردم به سه دسته تقسیم می‌شوند:


1. پیشگامان (1%):

این افراد جسور، ریسک‌پذیر و خلاق هستند. آنها به محض مشاهده فرصت، از آن استفاده می‌کنند و موج‌سواران ماهری هستند.

در دنیای روابط عمومی، پیشگامان از هوش مصنوعی، اتوماسیون و سایر فناوری‌های نوظهور برای ارتقای کارایی، افزایش آگاهی از برند و ایجاد روابط قوی‌تر با مخاطبان خود استفاده می‌کنند.


2. دنباله‌روها (9%):

این افراد محتاط‌تر هستند و منتظر می‌مانند تا پیشگامان موفقیت خود را ثابت کنند و سپس از آنها تقلید می‌کنند.

در روابط عمومی، دنباله‌روها پس از مشاهده اثربخشی استراتژی‌های پیشگامان، از آنها الهام می‌گیرند و آنها را در فعالیت‌های خود به کار می‌گیرند.


3. اکثریت (90%):

این افراد مقاوم به تغییر هستند و از پذیرش ایده‌های جدید خودداری می‌کنند.

در روابط عمومی، اکثریت از نوآوری‌ها دوری می‌کنند و به روش‌های سنتی پایبند هستند.


دکتر عادل میرشاهی متخصص روابط عمومی می گوید: یادم هست که بعد از فیلترینگ واتس اپ، مقاله ای نوشتم و طی آن روابط عمومی ها را دعوت کردم تا به سمت ایتا بروند. آنزمان ایتا و سروش و بقیه پیامرسان های داخلی از اقبال کمتری برخوردار بودند. در مقابل این یادداشت شخصی در پیام خود نوشته بود که این آقای دکتر، به نظر می رسد تجربه کافی را ندارد! جالب اینجا بود که بعد ملاحظه شد، همان افراد همه وارد ایتا شدند، اما زمانی که ایتا دیگر ایتای اولیه نبود و فرصت های قدرت گرفتن در ایتا با هزینه های کم از دست رفته بود. بنابراین پیشگامان در روابط عمومی عصر دیجیتال کسانی هستند که از هوش مصنوعی، اتوماسیون و سایر فناوری‌های نوظهور برای ارتقای عملکرد خود و کسب مزیت رقابتی استفاده می‌کنند. دنباله‌روها با مشاهده موفقیت پیشگامان، از آنها الهام می‌گیرند و استراتژی‌های آنها را اتخاذ می‌کنند. اکثریت که مقاوم به تغییر هستند، در نهایت از قافله عقب می‌مانند و فرصت‌های خود را از دست می‌دهند.


چگونه می‌توانید یک پیشگام در روابط عمومی باشید؟

دکتر عادل میرشاهی در پاسخ به این سوال می نویسد:

  1. به دنبال فرصت‌های جدید باشید: همیشه در جستجوی راه‌های جدیدی برای استفاده از فناوری در روابط عمومی خود باشید.
  2. از ریسک کردن نترسید: موفقیت در دنیای دیجیتال به ریسک‌پذیری و خلاقیت نیاز دارد.
  3. از تجربیات دیگران بیاموزید: از پیشگامان روابط عمومی الهام بگیرید و از استراتژی‌های آنها درس بگیرید.
  4. انعطاف‌پذیر باشید: آماده باشید تا با روندها و فناوری‌های جدید سازگار شوید.
  5. با به کارگیری قانون 1-9-90 و تبدیل شدن به یک پیشگام در روابط عمومی، می‌توانید در عصر دیجیتال به موفقیت برسید.

ما با مشاوره ها و آموزش های خود در خدمت شما هستیم. لطفا با ما تماس بگیرید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد