مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

هوش مصنوعی کاربردی بومی در روابط‌عمومی

«مدرسه روابط عمومی»- هوش مصنوعی کاربردی بومی در روابط‌عمومی عنوان مقاله ای است که توسط دکتر عادل میرشاهی نوشته شده و در بیستمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ارائه شده است

عرصه روابط‌عمومی کشور با ورود هوش مصنوعی  اگر دچار یک انفجار نشود، قطعا باید انتظار یک تحول جدی را داشته باشد. انفجاری که این بار خاموش نیست  و در دل خود بنایی از عملکرد، کیفیت و پاسخگویی را خواهد ساخت. در این یادداشت قصد دارم تا مهمترین ابزارهای هوش مصنوعی فارسی را که توسط متخصصان این حوزه در کشور بومی سازی شده، معرفی کنم. امید که این اوراق راهگشایی برای صاحبان ملک طلق  خدمت در روابط‌عمومی باشد.

  • پرامپت؛ دروازه روابط‌عمومی به هوش مصنوعی

گام نخست در ورود به عرصه هوش مصنوعی مفهوم «ایجاد» یا «پرامپت» است. ازآن‌رو که واژه ایجاد معنای دقیقی را نمی‌رساند تا کنون از واژه «پرامپت» و عبارت «پرامپت نویسی» برای این مفهوم استفاده شده است. پرامپت نویسی یک روش است که در آن یک مدل هوش مصنوعی به یک سؤال یا مسئله خاص پاسخ می‌دهد. در این روش، یک پرسش یا جمله ابتدایی (پرامپت) به مدل داده می‌شود و سپس مدل بر اساس این پرامپت، پاسخ مناسب را تولید می‌کند. این روش بر اساس شبکه‌های عصبی عمیق و یادگیری ماشین استفاده می‌شود و در حوزه‌های مختلفی مانند پردازش زبان طبیعی، ترجمه ماشینی و تولید متن استفاده می‌شود.

  • اجزای پرامپت

یک پرامپت حداقل چهار بخش دارد: ۱. تکلیف یا وظیفه: کاری که باید ماشین انجام دهد. مثلاً: یک خبر تنظیم کن. ۲. دستورالعمل: نحوه انجام آن کار و برخی از جزئیات آن را بیان می‌کند. مثلاً: خبر را با سه میان تیتر و یک سوتیتر و به سبک هرم وارانه تنظیم کن. ۳. زمینه: طرح کلی موضوع برای آگاهی ربات هوشمند نسبت به موضوع قبل از بیان وظیفه. مثلاً: سبک هرم وارانه در خبرنویسی چیست و خبر چگونه در این سبک تنظیم می‌شود؟ ۴. پارامترها: تنظیمات متن. مثلاً: متن در ۵۰۰ کلمه و ۷ جمله و با تکرار ۴ مرتبه واژه روابط‌عمومی تنظیم شود

  • 5 تکنیک در پرامپت نویسی

1.         آزمون و خطا: احتمال دارد ماشین در پاسخ ایراداتی داشته باشد. بعد از ارائه پاسخ کامل، ایراد وی را یادآوری کنید تا کار را اصلاح کند.

2.         ارائه مثال: می توانید یک فایل متنی یا عکس را بارگزاری کنید و بگویید مشابه این را برایم آماده کن.

3.         استفاده از داده ها: اگر کتاب یا مقاله ای در مورد موضوع دارید، می توانید آن را در اختیار هوش مصنوعی قرار دهید تا نتایج بهتری دریافت کنید.

4.         فرموله کردن: جملات ساده را استفاده کنید تا نتایج بهتری دریافت کنید.

5.         زمینه سازی: پیش از اینکه پرامپت را تنظیم کنید، در مورد موضوع با هوش مصنوعی صحبت کنید تا زمینه کار و ذهن شما را در اختیار داشته باشد

  • هوش مصنوعی ایرانی

اگرچه ما نمی توانیم در مورد هوش مصنوعی ایرانی صحبت کنیم، چراکه این پدیده ای جهانیست اما به جهت هویت بخشی به اقدامات متخصصان این حوزه در بومی سازی هوش مصنوعی، از اصطلاح هوش مصنوعی ایرانی استفاده می کنیم. در حال حاضر 7 شرکت عمده در حوزه هوش مصنوعی در کشور کار می کنند که خدماتشان می تواند در خدمت روابط‌عمومی درآید.

 

1.         هوش مصنوعی رخشای : نخستین هوش مصنوعی ایرانی است که با دو ابزار شهرزاد و زال خدمات خود را ارائه می دهد. ابزار شهرزاد می تواند در تصویر سازی و ابزار زار برای مشورت مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه شاید کیفیت پاسخگویی نیاز به بهبود داشته باشد، اما با همین شرایط نیز این ابزارها برای روابط‌عمومی کارایی دارند.

 

2.         پاک نویس ؛ دستیار هوشمند نگارش فارسی: این هوش مصنوعی بدون شک یکی از کاربردی ترین ابزارها برای روابط‌عمومی است. شما می توانید با استفاده از پاکنویس، عدد نویسی، علامت گذاری، فاصله و نیم فاصله، غلطهای املایی، پیشنهادهای فرهنگستان ادب فارسی برای واژگان پارسی را در متن خود به شکلی بسیار ساده اعمال کنید. این دستیار در حال حاضر به صورت ماژول کروم و ورد قابل دسترس است

 

3.         زیگپ : این هوش مصنوعی مدل دیگری از هوش مصنوعی رخشای است. به نظر می رسد که نیاز به تقویت بیشتری نسبت به رخشای داشته باشد اما می توان به آینده آن امیدوار بود. در بخش گفتاری می می توانید به عنوان یک ابزار دم دستی برای چت با هوش مصنوعی از آن استفاده کنید. در بخش تصویری نیز قابلیت تولید عکس های بسیار زیبا را دارد

 

4.         آیپا : یکی از کاملترین و مفیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای روابط‌عمومی است. شرکت دانش‌بنیان آرمان رایان شریف مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی آیپا را تولید کرده که طیف گسترده ای از خدمات را به مشتریان ارائه می دهد. این سایت خود در بخش نوشتاری ابزارهایی برای: تبدیل صوت به متن، یافتن کلمات کلیدی، خلاصه سازی متن، تشخیص کلمات توهین آمیز، تحلیل عواطف و احساسات، تحلیل نهاده و تحلیل نحوی را ارائه می دهد. در بخش بینایی، تشخیص چهره، تشخیص حالات عاطفی چهره، تشخیص هویت، مقایسه حالات چهره، تشخیص سن و جنسیت را شامل می شود. در بخش گفتار نیز تبدیل نوشتار به گفتار، تحلیل گوینده، مقایسه گوینده، دسته بندی صوت را انجام می دهد. تمام این ویژگی ها می تواند برای امور جاری و ارتباطی روابط‌عمومی ها مورد توجه قرار گیرند.

 

5.         موچت : هوش مصنوعی موچت، قطعا بهترین نرم افزار هوش مصنوعی برای پاسخگویی به مشتریان از طریق بستر وب است. شما می توانید با در اختیار نهادن پایگاه داده خود و قرار دادن ماژول این هوش مصنوعی در سایت، تمام پاسخگویی ها به ارباب رجوع را به هوش مصنوعی بسپارید و فقط در حالتی که هوش مصنوعی نمی تواند مخاطب را قانع کند، با شما در ارتباط قرار گیرد

 

6.         چت جی پی تی فارسی : یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی ایرانی است که می تواند مانند یک جعبه ابزار مصنوعی به خدمت روابط عمومی درآید و طیف وسیعی از خدمات را در اختیار روابط عمومی قرار دهد. این ابزار می توانید به: تولید محتوا با هوش مصنوعی، چت با هوش مصنوعی، خلق تصاویر با هوش مصنوعی، صداگذاری با هوش مصنوعی، تبدیل صدا به متن با هوش مصنوعی، کدنویسی با هوش مصنوعی بپردازید که بسیاری از گزینه های آن به طور مستقیم و برخی نیز به طور غیر مستقیم می تواند در روابط عمومی به کار رود.  همچنین در این سایت می توانید از دوره آموزشی کامل آن استفاده کرده تا به راحتی توان بهره گیری از هوش مصنوعی برای روابط عمومی را به دست آورید

 

7.         اوّل ای آی : این ابزار هوش مصنوعی که همانند فیبوناچی و رخشای ادعای اولین بودن را دارد، می تواند در امور مربوط به تولید محتوای متنی و عکسی به روابط عمومی ها کمک کند. مزیت این نرم افزار عدم پیچیدگی و سادگی استفاده از آن است. البته به نظر می رسد نمی تواند تمام فعالیت های روابط عمومی را پوشش دهد و باید منتظر آپدیت های جدید آن باشیم. با این حال برای کسانی که تنها نیاز به تولید محتوای متنی و عکس دارند می تواند گزینه خوبی باشد.

 

8.         فیبوناچی : پلتفرم هوش مصنوعی فیبوناچی با بیش از 80 نوع قالب تمام خدمات تولید محتوا را برای شما ارائه می کند. عمده این خدمات مربوط به حوزه روابط عمومی و بازاریابی و تبلیغات می شود. بنابراین به جرات می توان گفت که فیبوناچی یکی از بهترین بسترهای هوش مصنوعی فارسی است که می تواند در خدمت روابط عمومی ها قرار گیرد. طیف خدمات این هوش مصنوعی به اندازه ای وسیع است که پرداختن به آن در این کوتاه مقال امکان پذیر نیست

 

عصر گویش پرداز ، آی ویرا پارت  و آی شهاب  نیز از دیگر هوش های مصنوعی ایرانی هستند که می توان به صورت سفارشی خدمات هوش مصنوعی را از آنها دریافت کرد

شما می توانید برای اخذ مشاوره و آموزش در زمینه هوش مصنوعی از طریق لینک تماس با ما با ما در تماس باشید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد