آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی هوش مصنوعی، روابط عمومی نوین، روابط عمومی آنلاین، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی هوش مصنوعی، روابط عمومی نوین، روابط عمومی آنلاین، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

عیب جویی عامل جدایی و اشتباه بزرگ ارتباطات انسانی

«مدرسه روابط عمومی»- به ما گفته اند که انتقاد کردن باعث رشد افراد می شود اما سوال این است که عیب جویی چطور؟

حضرت حافظ (علیه الرحمه) می فرماید: «هرآنکه بی هنر افتد، نظر به عیب کند».

گاهی این عیب جویی ها به نام انتقاد تمام می شود. هرچند که میان انتقاد و عیب جویی فاصله ای عمیق است. به هر حال هر دو تعبیر می تواند آزار دهنده و در روابط انسانی مخرب باشد.


مردم عادت کرده اند انتقاد کنند!!! خوبی ها را نمی توانند ببینند .


ماجرای مردی را شنیدم که از همسرش خواست برایش دو تخم مرغ بپزد ، اما یکی را نیمرو و دیگری را آب پز کند . 

زن نیز همین کار را کرد .  مرد وقتی تخم مرغ ها را دید ، سرش را تکان داد . 

 زن پرسید : «دیگر چه اشتباهی کرده ام ؟ این دقیقا همان چیزی است که خودت خواستی .»

 مرد گفت: می دانستم این اتفاق می افتد . تو اشتباه آن یکی را نیمرو کردی !!!


برخی از مردم آنقدر انتقادی فکر می کنند که هر کاری هم برایشان بکنید، راضی نمی شوند!!!

یادتان باشد که اگر انتقاد می کنید یا ایراد کاری را گوشزد می کنید، تبعات آن را باید بپذیرید:

1. اگر شخصی که از او ایراد می گیرید از شما کوچکتر است، او صرفا از شما بدش خواهد آمد.

2. اگر شخصی که از او ایراد می گیرید از شما بزرگتر است، او از شما متنفر خواهد شد.


اگر می خواهید ایرادی را رفع کنید، جنبه مثبت آن را پررنگ کنید. برای کسب مشاوره در زمینه ارتباطات انسانی با ما در تماس باشید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد