«مدرسه روابط عمومی»- تکنیک SMART یکی از تکنیک های برنامه ریزی شخصی است که می تواند در روابط عمومی نیز کاربرد داشته باشد. این تکنیک می تواند برای کسانی که در رسیدن به اهداف روابط عمومی شان با شکست روبرو شده اند موثر باشد. به ویژه زمانی که نیروی انسانی شما با مشکلاتی روبرو شده اند و آموزش تکنیک های ارتقای شخصی می تواند به آنها کمک کند تا وضعیت خود را بهبود دهند. در واقع پایه هر شکستی احتمالاً مشکل از انتخاب اهداف نامناسب و غیرقابل دسترس بوده است. در این یادداشت، با تکنیک SMART آشنا میشویم که به شما در تعیین اهدافی دقیق، قابلاندازهگیری، دستیافتنی، نتیجهگرا و زماندار کمک میکند.
اهدافی که اصطلاحا باهوش باشند، نه کودن!
حقیقت اینجاست که اغلب افراد اهدافی کلی، مبهم، دور از دسترس و غیرقابلاندازهگیری تعیین میکنند. این نوع اهداف مانند کودکانی ناقصالخلقه هستند که هیچگاه به ثمر نمیرسند. اما با استفاده از تکنیک SMART، میتوانید اهدافی باهوش و قدرتمند تعیین کنید که شما را به سوی موفقیت رهنمون میشوند.
ویژگیهای یک هدف SMART:
نحوه طرح موضوع از جانب روابط عمومی
مخاطبان روابط عمومی در درون سازمان در واقع بزرگسالانی هستند که نیاز به آموزش مادام العمر دارند و روابط عمومی باید بتواند این آموزش را به آنها ارائه دهد. برای این کار باید موارد ذیل را در نظر داشته باشید: