مدرسه تخصصی آموزش و مشاوره روابط عمومی (مدرسه روابط عمومی)

مدرسه تخصصی آموزش و مشاوره روابط عمومی (مدرسه روابط عمومی)

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه تخصصی آموزش و مشاوره روابط عمومی (مدرسه روابط عمومی)

مدرسه تخصصی آموزش و مشاوره روابط عمومی (مدرسه روابط عمومی)

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

تکنیک حل مساله در روابط عمومی

«مدرسه روابط عمومی»- یکی از تکنیک های حل مساله تکنیک فوق العاده «از چرایی منفی به چگونگی مثبت» است. این تکنیک معمولا زمانی که ما شکست می خوریم و ناکام می شویم به کار می آید. در این زمانها عموما شروع می کنیم و این سوالات را از خود می پرسیم:


  1. چرا در جنگ رسانه ای بازنده شدم؟
  2. چرا تنویر افکار عمومی جواب نداد؟
  3. چرا نمی توانم رضایت مدیرم را کسب کنم؟
  4. چرا سازمان درک درستی از روابط عمومی ندارد؟
  5. چرا ارتباطات رسانه ای مان تقویت نمی شود؟
  6. چرا کارکنان همچنان از وضعیت ناراضی اند؟



  • به این می گویند چرایی منفی!

 یعنی تمرکز روی دلایل و علت های اینکه چرا من شکست خوردم و چرا من بدشانسم؟ 


  • حالا این سوالات می تواند توسط یک مادر در زندگی شخصی از خود پرسیده شود باشد یا یک دانش آموز در هر مقطع تحصیلی و یک مدیر روابط عمومی  یا یک رییس جمهور در سطح یک کشور! 



  • اما این تکنیک می گوید فقط با یک حرکت ساده نقطه کانونی تمرکز خود را تغییر دهید؛سوالات متفاوت بپرسید:


  1. چگونه می توانم اعقیده ام را بهتر به دیگران منتقل کنم؟
  2. چگونه می توانم به جز نزدیکانم ، افراد دیگری را برای دوستی و نظر خواهی بیابم؟
  3. چگونه می توانم از این به بعداز شکستهای بعدی جلوگیری کنم؟
  4. چگونه می توانم همراه خوبی برای ادامه راه بیابم؟
  5. چگونه می توانم با همسر و فرزندانم بهتر حل مسئله کنم؟


  • اگر دقت کنید همه سوالات بالا متمرکز بر راه حل و چگونگی حل مشکل هستند. 



  • برای بکارگیری این تکنیک این سه گام را بردارید:


1.  گفتگوها را بررسی کنید. همه ما در طول روز هم با خود گفتگو می کنیم (گفتگوی درونی) و هم با دیگران (گفتگوی بیرونی)


2. در صورتی که گفتگوها (چه درونی و چه بیرونی) نشان از تمرکز ذهنتان بر چرایی منفی داشت، به جای اینکه دیگران را ملامت کنید، فقط با تغییر سوالات، سعی کنید که گفتگوها را به سمت چگونگی مثبت بکشانید.


3. صبور باشید؛ فقط با یک سوال نمی تواند ذهنتان را تغییر دهید. هر از چند گاهی سوالات چگونگی مثبت بپرسید و پاسخ هایی که به آن داده می شود را تشویق و برجسته کنید


با این تکنیک میتوانید به جای تمرکز بر مشکل بر راه حل تمرکز نمایید. بنابراین روابط عمومی ها و همه بخش ها می توانند از این تکنیک حل مساله برای مسائل خودشان استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که تمام منابعی که بتوانند به سوال شما پاسخ دهند، منبع مفید به شمار آمده و مابقی را باید کنار بگذارید. برای یافتن این منابع ما در مدرسه روابط عمومی می توانیم به شما مشاوره دهیم یا نکات آموزشی خود را در دوره های ارتباطی برای همکارانتان مطرح کنیم. با ما تماس بگیرید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد