«مدرسه روابط عمومی»- دوره آموزشی مدیریت رسانه ای مخاطرات و بحران ها به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای مدیریت موثر رسانه ها در شرایط مخاطره آمیز و بحرانی را کسب کنید و از آسیب به شهرت سازمان خود جلوگیری کنید.
در دنیای امروز که رسانه ها نقش بسیار قدرتمندی در افکار عمومی دارند، مدیریت رسانه ای به یکی از مهم ترین وظایف سازمان ها تبدیل شده است.
این دوره به شما آموزش می دهد که چگونه در شرایط مخاطره آمیز و بحرانی با رسانه ها ارتباط برقرار کنید، اطلاعات دقیق و به موقع به آنها ارائه دهید و از انتشار اخبار نادرست و شایعات جلوگیری کنید.
کد دوره: 402/05
مدت زمان ارائه آموزش: 20ساعت (نظری و عملی)
پیامدهای یادگیری برای مدیران؛
- از مخاطرات و بحرانهای موجود،ظرفیت های رسانه ای و راهبردها، رویکردها و تاکتیکهای مدیریت رسانه ای مخاطرات و بحران ها آگاه می شوند.
- با استفاده از ابزار رسانه، مخاطرات و بحران ها را به موقع و درست مدیریت می نمایند.
- مخاطرات و بحران ها را از تهدید به فرصت تبدیل می کنند و جلوی تبدیل مخاطرات به بحران ها و خسارت های جبران ناپذیر آنها را می گیرند.
- در موقعیت های بحرانی و شرایط اضطرار پاسخگوی رسانه ها هستند.
سرفصلها و رئوس مطالب یادگیری:
▪ معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای مدیران روابط عمومی
▪ طرح مسأله (ارائه چند نمونه از بحران ها، بررسی،تحلیل ، بحث و گفتگو)
▪ اهمیت ر سانه و روابط عمومی در بحران، مفهوم شنا سی مدیریت بحران/ارتباط ر سانه و بحران/ مدیریت ر سانه ای بحران (الزامات و مدلها)/ ارکان پو شش خبری و تأثیر ابزارهای پو شش خبری/ ر سانه های جدید و اپلیکیشنهای موبایل بر فرآیند تولید و انتشار اخبار در بحران/ انواع بحران با توجه به نقش و نوع مشارکت رسانه / اطلاع رسانی در بحران/ رویکردهای رسانه ها و روابط عمومی ها به بحران/ راهبردهای رسانه ها و روابط عمومی ها به بحران/ جهتگیری های رسانه ها و روابط عمومی ها به بحران/ مدلهای اجرایی مدیریت بحران / راهکارهای اجرایی مدیریت بحران/ شاخص های ارزیابی پوشش خبری روابط عمومی ها در بحرانها/ مدیریت تعارض در پوشش
خبری( انواع تعارض در پوشأش خبری ،دلایل و راهکارهای رفع آن)/ بررسی و نقد مدیریت بحران های داخلی و خارجی با توجه الگوی مطلوب بحران
▪ کار عملی- شبیه سازی سناریوهای مختلف برای مهار بحرانهای احتمالی/ برنامهریزی برای مدیریت بحران به روش سناریو
شیوههای یاددهی- یادگیری:
کارگاهی،تمرین، شبیه سازی، بحث و گفتگو و تجربه آموزی از گروه همتایان،بررسی موردی، استفاده از رسانه های دیداری و شنیداری و سایر روشهای آموزش مهارت محور
ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) - ارزشیابی دانشی و آزمون های عملکردی ( ارائه کار عملی (برنامه ریزی برای مهار و مدیریت بحران در دستگاه به روش سناریو)
مجریان دوره:
واحدهای آموزش دستگاههای اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراکز آموزش و پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها