«مدرسه روابط عمومی»- دوره آموزشی اخلاق حرفه ای در روابط عمومی به شما کمک می کند تا با اصول و مبانی اخلاق حرفه ای، اهمیت اخلاق حرفه ای در روابط عمومی، چالش های اخلاقی در روابط عمومی، و راهکارهای ارتقای اخلاق حرفه ای در روابط عمومی آشنا شوید و از این دانش برای تقویت رفتار حرفه ای خود در انجام وظایف استفاده کنید.
در دنیای امروز که اعتماد عمومی به سازمان ها و نهادها رو به کاهش است، رعایت اخلاق حرفه ای از اهمیت زیادی برای همه افراد، به خصوص متخصصان روابط عمومی، برخوردار است. روابط عمومی ها به عنوان متولیان ارتباط بین سازمان ها و مردم، باید با رعایت اخلاق حرفه ای، اعتماد مردم را به سازمان ها جلب کنند و در راستای منافع عمومی فعالیت کنند.
کد دوره: 402/027
مدت زمان ارائه آموزش: 8ساعت
پیامدهای یادگیری :
- اصول و ارزشهای اخلاقی مربوط به رفتار کارمندان را در روابط عمومی رعایت می کنند.
- برای موفقیت سازمان و ایجاد ارتباط سالم و اثرگذار با سایر افراد، اخلاق حرفهای را بعنوان یکی از اصول مهم و تأثیرگذار،رعایت می نمایند.
سرفصلها و رئوس مطالب یادگیری:
▪ معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای کارمندان روابط عمومی
▪ طرح مسأله (بررسی و تحلیل جایگاه اخلاق حرفه ای در روابط عمومی دستگاه،ارائه توسط فراگیران، بحث و گفتگو)
▪ مبانی نظری و تعاریف (اخلاق، اخلاق حرفه ای و)../ کارکردهای روابط عمومی در سازمانها/ جایگاه روابط عمومی برای تحقق اخلاق حرفهای در سازمانها/ انواع ارتباطات اخلاقی در روابط عمومی/ عوامل درون سازمانی و برون سازمانی مرتبط با اخلاقی حرفه ای/ مؤلفه ها و شاخ های اخلاقی در روابط عمومی/ معیارهای اخلاق در روابط عمومی مبتنی بر آموزه های اسلامی
شیوههای یاددهی- یادگیری:
سخنرانی ، بحث و گفتگو
شیوه ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) / ترکیبی از ارزشیابی دانشی و آزمونهای عملکردی( ارائه فعالیت مطالعاتی یا تهیه گزارش در خصوص موضوع)
مجریان دوره:
واحدهای آموزش دستگاههای اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراکز آموزش و پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها