«مدرسه روابط عمومی»- ویدئو کلیپ (VIDEO CLIP) ها قطعه های بریده شده از ویدئو هستند که معمولآ قسمتی از ویدئویی بلندتر تشکیل شده اند.
ویدئو کلیپ ها در فرمت دیجیتالی معمولآ در اینترنت یافت می شوند که عمده ویدئو کلیپ های جدید در طول سال ۲۰۰۶ بصورت پدیده ای جدید تاثیر بسزایی بر روی اینترنت و دیگر رسانه ها (مدیا) داشت.
ویدئو کلیپ ها شامل اخبار, وقایع ورزشی, ویدئوهای تاریخی, موزیک ویدئوها, برنامه های تلویزیونی و تریلرفیلم هاست.
وب ویدئو (ویدئو آنلاین) در شکل کنونی خود نمایانگر همان چیزی ست که ما به آن ویدئو کلیپ می گوییم که توسط بسیاری از کاربران بر روی اینترنت به کمک ویدئو هاست ها با پهنای باند زیاد قرار داده شده اند. پیدایش این وب سایت ها هم تاثیر زیادی بر افزایش و پخش ویدئو کلیپ ها داشت. یکی از اولین و بزرگترین این وب سایت ها در ایران آپارات است.
در حال حاضر افزایش سریع و نفوذ ویدئو کلیپ در میان مردم سبب شده شبکه ها و کانال هایی برای پخش و یا نگهداری ویدئو کلیپ ها بوجود آورد که هم از نظر تبلیغاتی, رساندن مستقیم پیام و سریع تر بودن به نفع بسیاری از شرکت ها می باشد.
ویدئو کلیپ یکی از ابزارهای قدرتمند و جذاب در دنیای امروز است که می تواند در زمینه روابط عمومی کاربردهای فراوانی داشته باشد.
مهمترین کاربردهای ویدئو کلیپ برای روابط عمومی:
1. افزایش آگاهی از برند:
ویدئو کلیپ میتواند به افزایش آگاهی از برند در میان مخاطبان هدف کمک کند.
ویدئوها میتوانند به طور موثرتر از متن و تصاویر، داستان برند را روایت کنند و با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.
2. جذب مشتری:
ویدئو کلیپ میتواند به جذب مشتریان جدید برای سازمان کمک کند.
ویدئوها میتوانند به طور موثرتر از سایر روشها، مزایا و ویژگیهای محصولات و خدمات را به نمایش بگذارند و مخاطبان را به خرید ترغیب کنند.
3. ارتقای روابط با ذینفعان:
ویدئو کلیپ میتواند به ارتقای روابط با ذینفعان مختلف از جمله مشتریان، کارکنان، سهامداران و رسانهها کمک کند.
ویدئوها میتوانند به طور شفاف و موثر، اطلاعات و پیامهای سازمان را به ذینفعان مختلف منتقل کنند و اعتماد آنها را جلب کنند.
4. آموزش و اطلاعرسانی:
ویدئو کلیپ میتواند برای آموزش و اطلاعرسانی به مخاطبان در مورد موضوعات مختلف از جمله محصولات، خدمات، فعالیتها و رویدادهای سازمان استفاده شود.
ویدئوها میتوانند به طور جذاب و موثر، اطلاعات پیچیده را به مخاطبان منتقل کنند و یادگیری را آسانتر کنند.
5. مدیریت بحران:
ویدئو کلیپ میتواند در مواقع بروز بحران برای شفافسازی موضوع، پاسخگویی به مخاطبان و حفظ شهرت سازمان استفاده شود.
ویدئوها میتوانند به طور مستقیم با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و به آنها اطمینان خاطر بدهند.
در اینجا به چند نمونه از ویدئو کلیپهایی که روابط عمومی میتواند از آنها استفاده کند، اشاره میشود:
روابط عمومی حوزه ای بسیار گسترده و با تنوع فعالیت بسیار زیاد است. چنانچه نتوان اقدامات خود را در جهت مناسب سازماندهی کرد، به شدت بر کارایی اثر منفی می گذارد. لذا پیشنهاد ما استفاده از مشاوره و آموزش برای اقدامات شماست. در این میان می توانید روی کمک ما حساب کنید.