آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی هوش مصنوعی، روابط عمومی نوین، روابط عمومی آنلاین، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی هوش مصنوعی، روابط عمومی نوین، روابط عمومی آنلاین، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

اخلاق های مخرب روابط عمومی

«مدرسه روابط عمومی»- اخلاق یکی از مقولات بسیار مهم در حوزه روابط عمومی است که دکتر عادل میرشاهی در این یادداشت به اخلاق های مخرب روابط عمومی می پردازد. یکی از این اخلاقیات غرور کاذب است. غرور کاذب یکی از رفتارهای مخرب در میان مدیران، به خصوص مدیران ارشد اجرایی است. این اعتماد به نفس بیش از حد می‌تواند منجر به نابودی خود فرد و سازمان تحت مدیریتش شود.


عواقب غرور کاذب:

  • سرزنش دیگران:

مدیران مغرور در زمان بروز مشکل، دیگران را مقصر می‌دانند.

  • عدم پذیرش انتقاد:

آنها معتقدند که تنها خودشان می‌توانند کار درست را انجام ‌دهند و انتقاد را به مثابه تحقیر شخصی تلقی می‌کنند.

  • خودستایی و رفتار خودبینانه:

این افراد به طور افراطی از خود تعریف می‌کنند و با همکاران و مشتریان خود به طور خودبینانه رفتار می‌کنند.

  • نقض ارزش‌های شرکت:

مدیران مغرور به ارزش‌های شرکت پایبند نیستند و الگوی مناسبی برای دیگران نیستند.

  • انتظارات غیرمنطقی:

آنها از دیگران انتظار رفتار درست دارند، در حالی که خودشان به این رفتارها پایبند نیستند.


تفاوت غرور کاذب با اعتماد به نفس:

  • تکرار:

افراد مغرور به طور مداوم رفتارهای منفی از خود نشان می‌دهند.

  • درجه:

آنها هیچ انتقادی را برنمی‌تابند و منتقدان خود را تنبیه می‌کنند.

  • تعداد:

حجم زیادی از رفتارهای مضر در سازمان مشاهده می‌شود.


تاثیرات مخرب غرور کاذب:

  • دلسردی و فرار استعدادها:

غرور کاذب در مدیران، کارکنان را دلسرد می‌کند و استعدادهای ارزشمند را از سازمان فراری می‌دهد.

  • تضعیف تیم‌ها:

غرور کاذب منجر به تضعیف تیم‌ها و اتخاذ استراتژی‌های غلط می‌شود.


راهکارهای مقابله با غرور کاذب:

  • افزایش آگاهی:

مدیران باید نسبت به عواقب غرور کاذب آگاه باشند.

  • پذیرش بازخورد:

آنها باید پذیرای انتقاد و بازخورد دیگران باشند.

  • تمرکز بر کار تیمی:

مدیران باید بر کار تیمی و همکاری با دیگران تمرکز کنند.

  • ترویج فرهنگ شفافیت:

فضای سازمان باید به گونه‌ای باشد که افراد بتوانند بدون ترس از انتقام، نظرات خود را بیان کنند.


نقش روابط عمومی:

  • اطلاع‌رسانی:

روابط عمومی باید عواقب غرور کاذب را به اطلاع مدیران و کارکنان برساند.

  • آموزش:

برنامه‌های آموزشی برای ارتقای آگاهی و مهارت‌های بین فردی مدیران ارائه دهد.

  • ایجاد فضایی برای گفتگو:

فضایی برای گفتگو و تبادل نظر بین مدیران و کارکنان ایجاد کند.


در نتیجه غرور کاذب یک اخلاق مخرب در روابط عمومی است که می‌تواند عواقب ناگوار برای سازمان و روابط عمومی داشته باشد. ما نیز می توانیم در این مصاف با دوره های آموزشی و مشاوره های تخصصی در کنار شما باشیم. لطفا با ما تماس بگیرید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد