-
شباهات و تفاوت تصدیق با تحسین در ارتباطات کلامی
چهارشنبه 16 تیر 1400 12:26
«مدرسه روابط عمومی»- شباهت این دو اینه که هر دو از علایم کلامی هستن اما تفاوت این دو محور این نوشتار است. بدین منظور ابتدا تعریفی از این دو مفهوم ارائه داده و سپس نمونه های آن را می آوریم. تصدیق: این نوع از علایم کلامی شامل کلمات و عباراتیه که دلیل بر تایید یا موافقت با اعمال یا سخن طرف مقابلته.. از تصدیق برای تقویت...
-
حد تواضع و غرور در ارتباطات انسانی
سهشنبه 15 تیر 1400 12:06
«مدرسه روابط عمومی»- برخی گمان میکنند اگر در معاشرت خود با دیگران، خود را بگیرند و با حالتی سرشار از غرور و تکبر راه بروند و بنشینند، دیگران فکر میکنند که آنها افراد باکلاسی هستند، برخی نیز فکر می کنند که در مهمانیها و مجالس، افرادی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند که تواضع بیشتری داشته باشند.حد تواضع و غرور در...
-
اجتناب از باورهای کلیشه ای در روابط عمومی
دوشنبه 14 تیر 1400 11:59
«مدرسه روابط عمومی»- اطلاعات اشتباه زهری مهلک در روابط عمومی است. بنابراین همیشه در همه جا سعی کنید اطلاعاتی که بدست می آورید با محک آزمون بسنجید و سپس آن را منتشر و یا مورد استفاده قرار دهید. در این نوشتار قصد داریم که دو مورد از باورهای کلیشه ای اشتباه را با دلایل علمی رد کرده و نشان دهیم که اطلاعات غلط چقدر به شما...
-
روابط عمومی بر قله کلمات
شنبه 12 تیر 1400 11:16
«مدرسه روابط عمومی»- «تمدن از آن روزی آغاز شد که فردی عصبانی به جای سنگ، کلمه پرتاب کرد» این جمله از فروید است. جمله ای که درک آن قدرت بزرگی را در اختیار روابط عمومی ها قرار می دهد. زیگموند فروید، روانشناس بزرگ اتریشی، در این جمله کوتاه، به اهمیت زبان و ارتباطات در شکل گیری تمدن اشاره می کند. او معتقد است که استفاده...
-
نوازش های روانی در روابط عمومی
جمعه 11 تیر 1400 11:07
«مدرسه روابط عمومی»- نوازش های روانی در روابط عمومی، رفتارها و کلماتی هستند که باعث ایجاد احساس ارزشمندی، دیده شدن و پذیرفته شدن در افراد می شوند. این نوازش ها می توانند مثبت یا منفی باشند. نوازش های مثبت در روابط عمومی نوازش های مثبت در روابط عمومی، رفتارها و کلماتی هستند که باعث ایجاد احساس مثبت در افراد می شوند....