-
اصول بنیادی مذاکره برای حل اختلافات بین فردی
یکشنبه 29 فروردین 1400 17:29
«مدرسه روابط عمومی»- در مذاکره بحث حل اختلاف میان افراد بسیار مهم است. لذا در این یادداشت کوتاه برآنیم که بخشی از اصول بنیادین مذاکره را برای حل اختلافات بیان کنیم. اصل اوّل: وجود تعارض و اختلاف اجتنابناپذیر است. اصل دوم: برچسب زدن، تهدید کردن و عصبانی شدن ممنوع است. اصل سوم: مذاکره مستلزم حضور دو طرف با علایق مهم،...
-
ذهن انسانی؛ پیش برنده روابط انسانی
شنبه 28 فروردین 1400 17:06
«مدرسه روابط عمومی»- یکی از نصایح بسیار با ارزش در ارتباطات انسانی این است که « به ارزیابی ذهنتان بها ندهید.» این مفهوم بسیار عمیق و پایه ای است. در این نوشتار ما میخواهیم بر این نکته تمرکز کنیم که چه طور ذهن همیشه همه چیز را ارزیابی میکند و تلاش میکند تا شما را قانع کند که ارزشیابی اش درست است. خبر خوب این است که حتی...
-
ارتباط؛ تعاملی متوازن در طول زندگی
جمعه 27 فروردین 1400 17:01
«مدرسه روابط عمومی»- گاهی ممکن است از خودتان بپرسید: آیا دیگران ما را آنگونه می بینند که ما خودمان را می بینیم؟ یا اینکه ب ه آیینه درون تان نگاه کنید خود را واقعا چگونه می بینید؟ این همان تصویر واقعی است که دیگران از شما دارند، نه آن چیزی که ادعا می کنید، یا وانمود می کنید، یا دوست دارید دیده شوید. در این خصوص باید...
-
ذهن ایرودینامیک و کاربرد آن در روابط عمومی
پنجشنبه 26 فروردین 1400 16:53
«مدرسه روابط عمومی»- ذهن ایرودینامیک اصطلاحی است که برای توصیف نوعی تفکر انعطافپذیر، سازگار و خلاقانه به کار میرود. این نوع تفکر به ما کمک میکند تا با چالشها و موانع به طور موثرتری روبرو شویم و به اهداف خود برسیم. ویژگیهای کلیدی ذهن ایرودینامیک: انعطافپذیری: ذهن ایرودینامیک مانند بال هواپیما در برابر بادهای...
-
حل تعارضات ارتباطی با سواد عاطفی
چهارشنبه 25 فروردین 1400 16:34
«مدرسه روابط عمومی»- جان گاتمن و نان سیلور در کتاب هفت أصل اخلاقی برای موفقیت در ازدواج در باب حل تعارضات در زندگی مشترک می نویسند: شما نمی توانید تمام تعارضات در زندگی مشترک را رفع کنید. این همان نقطه ای است که باید ایستاد و تامل کرد. شاید برای بسیاری از افراد بهتر باشد که حقیقتی را در ارتباط با تعارضات زندگی مشترک...