مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

روابط عمومی؛ محل پرورش باورهای مثبت

«مدرسه روابط عمومی»- باورها قوانینی هستند که ما با آنها زندگی میکنیم. اصولی که مدلهای زندگی ما را شکل میدهند و ما از دریچه همین باورها به دنیا نگاه  می کنیم. اگر امروز به عنوان مدیر روابط عمومی در سازمانی نشسته اید باید بدانید که باورهای همکارانتان می توانند شرکت و موسسه شما را به موفقیت برساند و یا آن را از بین ببرد. بنابراین باید این باور را بپرورانید. 

برای مثال: در مورد خود یا بستگان خود و یا توانایی های خود باورهایی داریم که ممکن است درست نباشند، در حالیکه ما بر روی همین باورها سرمایه گذاری می کنیم.

 " من به تو گفتم.... " یک عبارت رضایتبخش برای ما می باشد و این معنی را می دهد که باورهای ما درست بوده است، در حالیکه شاید اینگونه نباشد.

باورها به عنوان عامل و یا مانع دستیابی به تواناییهای ما عمل می کنند. اگر باور داشته باشید که فردی دوست داشتنی نیستید، در مسیری حرکت میکنید که شاید مردم را از خود دور کنید تا باور خود را تایید کنید، هرچند اگر خودتان نخواهید که این اتفاق بیفتد.

 اگر باور داشته باشید که دوست داشتنی هستید،  بیشتر به سمت مردم جذب خواهید شد و آنها نیز تمایل بیشتری به تایید باورهای شما خواهند داشت.

حال بسنجید که چه باورهایی در محیط کار هستند که می توانید از آنها استفاده کنید و با تقویت آنها سازمان و موسسه تان را به سمت موفقیت سوق دهید. البته شما ابزارهای زیادی برای القای باورها دارید. اگر نتوانستید ما در کنار شما هستیم. حتما با ما تماس بگیرید. 

ویژگی های خوب سخن گفتن در قرآن شریف

«مدرسه روابط عمومی»- خداوند در قرآن شریف دوازده ویژگی یک سخن خوب را مطرح می کند که می تواند برای روابط عمومی هایی که می خواهند  فعالیت خود را بر مبنای الگوی اسلامی تنظیم کنند مورد توجه قرار گیرد. 


۱. آگاهانه باشد.

“لا تَقْفُ ما لَیْسَ لَڪَ بِهِ عِلْمٌ”


۲. نرم باشد.

“قَوْلاً لَّیِّناً” 

زبانمان تیغ نداشته باشد.


۳. حرفی که می زنیم خودمان هم عمل کنیم. 

“لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ”


۴. منصفانه باشد.

”وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا”


۵. حرفمان مستند باشد.

”قَوْلًا سَدِیدًا” منطقے حرف بزنیم.


۶. ساده حرف بزنیم.

”قَوْلاً مَّیْسُورًا” 

پیچیده حرف زدن هنر نیست.

“روان حرف بزنیم”


۷. کلام رسا باشد.

” قَوْلاً بَلِیغًا”


۸. زیبا باشد.

”قولوا للناس حسنا”


۹. بهترین کلمات را انتخاب ڪنیم.

“یَقُولُ الَّتے هِیَ أحْسَن”


۱۰. حرف هایمان روح معرفت و جوانمردی داشته باشد.

“و قولوا لهم قولا معروفا”


۱۱. همدیگر را با القاب_خوب صدا بزنیم. 

“قولاً ڪریماً”


۱۲. کمک کنیم تا در جامعه حرف های پاک باب شود.

“هدوا الی الطّیب من القول“


این جملات الگوهای مناسبی را در اختیار روابط عمومی قرار می دهد. الگوهایی که می توانند در جهت بومی سازی روابط عمومی بر اساس اخلاق اسلام به ما کمک کنند. برای اخذ مشاوره و دوره های آموزشی می توانید با مدرسه روابط عمومی در تماس باشید.

نحوه ارتباط با شخص معتاد

«مدرسه روابط عمومی»- دکتر بیوک تاجری در یادداشتی در باب اعتیاد می نویسد که نیاز است در خصوص اعتیاد افراد آگاهی بدست آوریم. این آگاهی در روابط عمومی ها بسیار مهم است. چراکه اعتیاد می تواند بر کارایی افراد به شدت اثر منفی داشته باشد و چناچه در مراحل اولیه باشد می توان جلوی آن را گرفت. بنابراین یک مدیر روابط عمومی باید از نحوه تعامل با فرد معتاد آگاه باشد. 

اما سوال اینجاست که  با فردی که شک داریم شاید از مواد استفاده می‌کند، چه باید کرد؟


اگر به‌هر دلیلی به مصرف مواد توسط یکی از اطرافیان خود شک کردید، قبل از انجام هر اقدامی، اول به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:


  •  میزان آگاهی: چه‌قدر از بیماری اعتیاد، مواد مختلف، روش‌های مصرف، علائم مصرف و محرومیت و شیوه‌های درمان و مداخله مناسب اطلاع دارید؟
  •  سطح اطمینان: تا چه حد به شواهد خود مطمئن هستید؟ مراقب باشید که شک و گمان زیاد از حد، کنترل اطرافیان و تهمت‌های بدون پشتوانه، موقعیت شما در محیط خانواده را به شدت به خطر می اندازد.
  •  عوامل خطر: آیا عوامل خطر ایجاد اعتیاد را برای فرد مورد نظر می‌شناسید؟ استرس‌های خانوادگی و کاری، فراهم بودن مواد و وجود دوستان مصرف‌کننده، مهم‌ترین عوامل خطر هستند.
  •  فرد کلیدی: اگر لازم شد کسی با بیمار احتمالی صحبت کند و نگرانی‌های خانواده را با او درمیان بگذارد و اطلاعات بیشتری کسب کند بهترین گزینه چه شخصی میباشد؟
  •  قدم‌های عملی: بعد از مطرح شدن نگرانی‌ها و مواجهه با بیمار، در صورت پذیرش یا عدم پذیرش وی، برنامه و قدم بعدی شما چیست؟
  •  کنترل خود: چه‌قدر به اعصاب خود تسلط دارید و احساس نیاز برای یک مداخله فوری و اورژانسی می‌کنید؟ اگر تصور می‌کنید که باید به سرعت مداخله‌ای انجام دهید احتمالا در مسیری نادرست حرکت می‌کنید.
  •  مشاور مطلع: آیا شرایط خود را با یک فرد مشاور آگاه به بیماری اعتیاد در میان گذاشته‌اید تا بهترین برخورد مناسب را برای بیمار خود بیابید؟ بدون بهره‌گیری از نظرات مشاورین آگاه حتمن دچار اشتباهات خطرناکی خواهید شد. 
  •  توجه کنید که اگر احتمالا حدس شما در مورد مصرف مواد توسط یکی از اطرافیان‌تان درست باشد، اعتیاد او در طی چند روز ایجاد نشده‌است که شما بتوانید در یک اقدام اورژانسی مشکل را حل نمایید.
  •  شما احتمالا با یک خبر بد روبه‌رو هستید ولی نه با یک موقعیت اورژانسی.
  •  پس قبل از هر کاری، با مشورت با کارشناسان و متخصصان این حوزه (و نه افراد دلسوز ولی غیر متخصص) اطلاعات خود را در مورد آن‌چه باید انجام دهید و ان‌چه نباید انجام دهید افزایش دهید.