آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

مدرسه روابط عمومی آماده برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی هوش مصنوعی، روابط عمومی نوین، روابط عمومی آنلاین، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی است لطفا با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

آموزش و مشاوره روابط عمومی دکتر عادل میرشاهی

مدرسه روابط عمومی آماده برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی هوش مصنوعی، روابط عمومی نوین، روابط عمومی آنلاین، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی است لطفا با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

شهروند کنش گر، روابط عمومی پاسخگو

«مدرسه روابط عمومی»- شهروند کنش گر، مسئولان پاسخ گو عنوان یادداشتی از دکتر حجت اله عباسی است که در آن به روند کنش گری شهروندان و پاسخگویی نهادهای قدرت و روابط عمومی ها پرداخته است. 


رسانه های اجتماعی روند کنش گری شهروندان و  #پاسخ_گویی نهادهای قدرت را تشدید کرده و به آن شتاب قابل توجهی داده اند. قدرت رسانه ها ناشی از آزادی بیان و پاسخ گو کردن نهاد قدرت در مقابل شهروندان است.

رسانه های اجتماعی به عنوان کانالی برای کنش گری سیاسی و اجتماعی و فرهنگی شهروندان و فضایی برای مشارکت آنان در توسعه جامعه است. یکی از ویژگی های رسانه های جدید تشدید واقعیات یا شایعات است و واقعیت های محدود را فراگیر، فرازمانی و فرامکانی می کنند. 


در این میان با افزایش اقبال مردم به رسانه های اجتماعی و رشد سواد رسانه ای آنان  #پاسخ_گویی_مسئولان نیز شدت قابل توجهی یافته که مبین قدرت این رسانه ها است. نمونه های زیادی وجود دارد که مسئولان دولتی و غیردولتی به مطالب انتشار یافته در رسانه های اجتماعی واکنش جدی نشان داده اند.  واکنش8 ساعته آیت‌الله آملی لاریجانی به اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد در دیدار با دانشجویان، توضیحات سید حسن خمینی درباره بودجه موسسات وابسته به بیت امام(ره)، عذرخواهی آقای قرائتی از آقای دوربینی، عذرخواهی وزیر اطلاعات از طاهره قیومی، عذر خواهی وزیر بهداشت از فرماندار بدره، 


توضیحات اژه ای درباره پرونده زهرا لاریجانی، عذرخواهی کمیته امداد امام بخاطر توزیع بسته مواد غذایی در باغملک و صدها خبر ریز و درشت از این دست بیانگر آن است که رسانه های اجتماعی فضای برای کنش گری شهروندان ایجاد کرده اند و نهادهای قدرت را پاسخ گو کرده اند.

#رویکرد_نظارتی__رسانه_ها در کشورهای مختلف ظهور و بروز متفاوتی دارد. در پاره ای از کشورها نهاد قدرت، نقش نظارتی رسانه ها را پذیرفته و رسانه ها به عنوان رکن چهارم قوای اساسی کشور در آمده است. از این رو رسانه ها نقش موثری در مبارزه با انواع فساد در جامعه دارند.


نکته در خور بیان اینکه هر مسئولیتی مستلزم پاسخ گویی است. پاسخ گو نبودن در قبال مسائل اجتماعی ابهامات را بر طرف نمی کند بلکه آنها را تلنبار و روزی منفجر خواهد شد که البته قدرت تخریبی زیادی خواهد داشت. از این رو همه باید کمک کنند تا در یک چارچوب عقلانی، کنش گری شهروندان و پاسخ گویی مسئولان نهادینه شود.


در کنار این موارد باید به خود یادآور شویم که از ظرفیت رسانه های اجتماعی بدرستی بهره گرفت و از قدرت این رسانه ها مطابق عقلانیت و انصاف بهره گیریم. هر کاربر باید در قبال منافع عمومی جامعه احساس مسئولیت کرده و از  بارگذاری محتوای کذب که موجب ضرر و زیان به حیثیت افراد می شود پرهیز کند.


 نقش شهروند کنشگر فزاینده در روابط عمومی:


1. افزایش شفافیت و پاسخگویی:

شهروندان کنشگر با به اشتراک گذاشتن نظرات و تجربیات خود در رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها، سازمان‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند تا شفاف‌تر و پاسخگوتر باشند. این امر می‌تواند به ارتقای اعتماد عمومی و بهبود روابط بین سازمان‌ها و ذینفعانشان کمک کند.


2. ایجاد گفتگوی دو سویه:

شهروندان کنشگر دیگر صرفاً مخاطبان پیام‌های روابط عمومی نیستند، بلکه به طور فعال در گفتگو با سازمان‌ها مشارکت می‌کنند. این امر فرصتی برای سازمان‌ها فراهم می‌کند تا از نظرات و دیدگاه‌های ذینفعان خود آگاه شوند و از آنها برای بهبود عملکرد خود استفاده کنند.


3. افزایش تعهد و وفاداری:

سازمان‌هایی که با شهروندان کنشگر به طور فعال تعامل می‌کنند، می‌توانند تعهد و وفاداری ذینفعان خود را افزایش دهند. این امر می‌تواند به مزایای متعددی از جمله افزایش فروش، بهبود سهم بازار و ارتقای برند منجر شود.


4. مدیریت ریسک:

شهروندان کنشگر می‌توانند به سازمان‌ها در شناسایی و مدیریت ریسک‌های بالقوه کمک کنند. با رصد نظرات و فعالیت‌های آنلاین ذینفعان، سازمان‌ها می‌توانند از بروز نارضایتی و اعتراضات پیشگیرانه عمل کنند.


5. نوآوری:

شهروندان کنشگر می‌توانند منبع ایده‌ها و راه حل‌های جدید برای سازمان‌ها باشند. با مشارکت دادن ذینفعان در فرآیند نوآوری، سازمان‌ها می‌توانند محصولات و خدماتی را توسعه دهند که به طور موثرتری نیازهای آنها را برآورده می‌کند.


 نحوه تعامل روابط عمومی با شهروندان کنشگر:


برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با ذینفعان

ایجاد انجمن‌های آنلاین برای تبادل نظر و گفتگو

استفاده از نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها برای جمع‌آوری نظرات ذینفعان

پاسخگویی به نظرات و شکایات ذینفعان در رسانه‌های اجتماعی

همکاری با ذینفعان در پروژه‌های ابتکاری

با افزایش نقش شهروندان کنشگر، سازمان‌ها باید رویکردهای خود را در زمینه روابط عمومی به روز کنند. تعامل فعال با ذینفعان، شفافیت و پاسخگویی، و استفاده از ابزارهای دیجیتال برای گفتگو با ذینفعان، از جمله کلیدهای موفقیت در دنیای امروز هستند.

در نتیجه امروز روابط عمومی ها در مقابل شهروندان کنشگر باید آماده شوند. آمادگی آنها تنها از طریق آموزش، تجربه و مشاوره ممکن است و باعث افتخار است اگر بتوانیم در خدمت شما باشیم. لطفا با ما تماس بگیرید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد