-
ایجاد شوق وصال در روابط انسانی
دوشنبه 8 شهریور 1400 14:34
«مدرسه روابط عمومی»- اپیکتتوس فیلسوف یونانی می گفت: اغلب مردم از قدرت احساس بی خبرند بنابراین تصور می کنند پس از وقوع رخدادها تازه احساسشان بروز می کند. در واقع آن ها به جای این که آگاهانه احساسشان را مهار کنند آن را به دست خلبان خودکار می سپارند یعنی کاملاً اراده ی خود را نادیده می گیرند بنابراین اگر ماجرایی خوب...
-
تعریف از خود؛ وظیفه روابط عمومی
یکشنبه 7 شهریور 1400 14:23
«مدرسه روابط عمومی»- هانری فایرستاین در جمله ای که بسیار برای روابط عمومی ها ارزشمند است می گوید: «هیچ گاه تن به سکوت ندهید و به خود اجازه ندهید که به نقش یک قربانی در آیید. تعاریف هیچ کس از زندگی تان را نپذیرید و خودتان از خود تعریف کنید.» دکتر عادل میرشاهی می گوید: بازگو و تعریف عملکرد روابط عمومی، فواید متعددی برای...
-
روانشناسی مردان و زنان؛ کلیدِ درِ ارتباطات انسانی
شنبه 6 شهریور 1400 14:12
«مدرسه روابط عمومی»-در ارتباطات انسانی نقش شناخت جنسیت بسیار اهمیت دارد. دکتر عادل میرشاهی در این زمینه می گوید: «اگر شما می خواهید با جنس مخالف ارتباط برقرار کنید، ابتدا باید به بررسی روانشناسی مردان و زنان بپردازید و آنگاه از تکنیک های ارتباطی بهره بگیرید.» لذا در این یادداشت به ویژگی های جنسیت زنان و مردان می...
-
انتقاد و انتقاد پذیری در روابط عمومی
جمعه 5 شهریور 1400 14:06
«مدرسه روابط عمومی»- انتقاد و انتقاد پذیری دو عنصر کلیدی در روابط عمومی موفق هستند. در تعریف انتقاد آورده اند که انتقاد به معنای ارائه بازخورد منفی یا سازنده در مورد عملکرد یا رفتار یک فرد یا سازمان است. بنابراین انتقاد پذیری به معنای توانایی دریافت و پذیرش این بازخورد به طور مثبت و سازنده است. اهمیت انتقاد و انتقاد...
-
نکاتی از فن بیان و سخنوری در روابط عمومی
پنجشنبه 4 شهریور 1400 13:51
«مدرسه روابط عمومی»- نکته های ارتباطی در فن بیان به کارشناسان و مدیران روابط عمومی کمک می کند که بتوانند خیلی راحت و روان صحبت کرده و منظور خودشان را انتقال دهند. بدین منظور باید نکات ذیل را مورد توجه قرار داده و در مناسبت های مختلف تمرین کنید تا بتوانید به تسلط در گفتار برسید: 1) آرام و آهسته صحبت کنید.از عجله کردن...