-
تاثیر لحن بر ارتباطات انسانی
سهشنبه 5 مرداد 1400 08:55
«مدرسه روابط عمومی»- لحن در ارتباطات انسانی نقشی بسیار حیاتی و تعیین کننده دارد. در واقع، لحن میتواند به اندازه کلمات یا حتی بیشتر از آنها، در انتقال پیام و منظور گوینده مؤثر باشد. تاثیر لحن را میتوان از چند منظر بررسی کرد: 1. انتقال احساسات: لحن میتواند طیف وسیعی از احساسات را از شادی و هیجان تا غم و خشم و...
-
روابط عمومی ناب چیست؟
دوشنبه 4 مرداد 1400 08:49
«مدرسه روابط عمومی»- برای بسیاری از ما پیش آمده که پیامی را بوسیله تلفن همراه برای کسی فرستاده ایم ولی دریافت کننده پیام، با لحنی که مورد نظر ما نبوده پیام را خوانده و برداشت نادرستی از محتوا داشته است. گاهی در ذیل پست اینستاگرامی یا یادداشت تلگرامی مان هم برداشت ناصحیح باعث صحبت های خارج از ادب شده است، و اینها و...
-
نحوه انتقاد صحیح در روابط عمومی
یکشنبه 3 مرداد 1400 08:43
«مدرسه روابط عمومی»- یکی از توانایی های عقلانی انسان نقد کردن است. نقد کردن یعنی شناسایی و معرفی نقاط قوت و ضعف و این توانایی بدین معناست که شما قابلیت بسیار زیادی برای رشد دیگران و خودتان فراهم می کنید. در کنار نقد، عیب جویی و ایراد گرفتن است که برخلاف نقد به معنای ضعف، حسادت، کمبود و به گفته حضرت حافظ «بی هنر» بودن...
-
پاک کردن صورت مساله در روابط عمومی؛ هزینه کمتر! ریسک بیشتر!
شنبه 2 مرداد 1400 08:18
«مدرسه روابط عمومی»- داستانی را شنیدم و خواستم اینجا بنویسم تا نقدی بر آن داشته باشم. دوستی می گفت: چند سال پیش همیشه فکر میکردم شبها کسی زیر تختم پنهان شده است. نزد روان پزشک رفتم و مشکلم را گفتم. وی گفت: فقط یک سال هفتهای سه روز جلسه ای 80 دلار بده و بیا تا درمانت کنم. شش ماه بعد اون پزشک رو تو خیابان دیدم پرسید:...
-
[ بدون عنوان ]
جمعه 1 مرداد 1400 08:14
«مدرسه روابط عمومی»- فرهنگ تماس تلفنی یکی از فرهنگ های مهم در ارتباطات کلامی و مرتبط با حوزه ارتباطات انسانی است. روابط عمومی ها می توانند با فرهنگ سازی در این زمینه بسیاری از مسائل ارتباطات انسانی را حل کنند. وقتی برای اولین بار با کسی تماس می گیریم، خوب است که قبلش پیام بدهیم و خودمان را معرفی کنیم و بگوئیم امکان...