-
روابط عمومی؛ لبخند و دیگر هیچ
چهارشنبه 30 تیر 1400 15:10
«مدرسه روابط عمومی»- اگر به عنوان مسئول روابط عمومی در سازمان هستید و خنده به لبهایتان نمی آید، باید هرچه زودتر استعفایتان را بدهید تا دینی از روابط عمومی بر گردنتان نماند. بر شماست که نه تنها خنده بر لب داشته باشید بلکه این هدیه الهی را به دیگران نیز تقدیم کنید. اما آیا می دانید با خندیدن ساده چه چیزی را بدست می...
-
مخاطبان روابط عمومی از منظر نظریه دلبستگی
سهشنبه 29 تیر 1400 15:01
«مدرسه روابط عمومی»- مری آینزورث با طراحی یک موقعیت آزمایشی به نام موقعیت ناآشنا(strange situation) متوجه شد که سه سبک دلبستگی در کودکان قابل شناسایی است: سبک دلبستگی ایمن سبک دلبستگی ناایمن اجتنابی سبک دلبستگی ناایمن اضطرابی. بر اساس آموزه های دلبستگی، الگوهای فعال درونی از خود و دیگران وارد روابط آینده می شود. یکی...
-
اخلاق قضاوت، عجب، تکبر، عیبجویی و ثمره آن
دوشنبه 28 تیر 1400 14:56
«مدرسه روابط عمومی»- یکی از مهمترین موضوعات در روابط عمومی اخلاق روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی است. گاهی مساله اخلاق را باید با داستان جا انداخت. نمونه های خوب اخلاقی در محل کار می توانند به شما کمک کنند. دکتر علی شریعتی در داستانی به یک مساله بسیار مهم اخلاقی می پردازد که در سازمان ها باعث شبکه های غیر رسمی در سازمان...
-
راهکار غلبه بر ترس از سخنرانی
یکشنبه 27 تیر 1400 14:49
«مدرسه روابط عمومی»- ترس از صحنه و سخنرانی در جمع یکی از اضطراب های معمولی در روابط عمومی است. وقتی می خواهید روی سن بروید، این فکر که دیگران چه بازتاب و بازخوردی به شما خواهند داد، باعث ایجاد ترس می شود. اگر فکرِ حضور مقابل گروهی از مردم و اجرا شما را میترساند، خودتان را در این ترس تنها ندانید. میلیونها نفر هستند...
-
شنیدن؛ رکن اصلی ارتباطگری
شنبه 26 تیر 1400 14:40
«مدرسه روابط عمومی»- برخی تصور می کنند که ارتباطگر خوب کسی است که خیلی خوب سخن می گوید. اما در واقع شخصی که زیاد سخن می گوید یک انسان حراف و یا پر حرف است. ارتباطگر خوب کسی است که خیلی خوب گوش می دهد. اما سوال اینجاست که چه چیزی شما را به شنونده ای ضعیف تبدیل می کند که باید از آن خودداری کنید؟ در این نوشتار قصد داریک...