-
تصمیم های درست؛ رمز موفقیت در روابط عمومی
چهارشنبه 23 تیر 1400 14:12
«مدرسه روابط عمومی»- مهمترین وظیفه یک مدیر در روابط عمومی تصمیم گیری است، اما تصمیمی که با درایت و از روی تجربه گرفته شود. حال سوال این است که این تصمیم را چطور می توان گرفت؟ از مدیر موفقی پرسیدم: راز موفقیت شما چه بوده است؟ گفت؟ دو کلمه است. گفتم: آن چیست؟ پاسخ داد: تصمیم های درست. گفتم:شما چگونه تصمیم های درست...
-
روابط عمومی؛ روی گشاده، مهربانی و نرمی را می طلبد
سهشنبه 22 تیر 1400 13:11
«مدرسه روابط عمومی»- در معاشرت باید با روی گشاده ونرمی ومهربانی با همه رفتار نمود وتند خویی با هرکس که باشد بد است. اگر خود را در سطح دیگران قرار دهیم واز زبان آنها برای انتقال نقطه نظرهای خود استفاده کنیم، اغلب به نتیجه دلخواه می رسیم وبا دیگران در سطح خود آنها ظاهر شدن همان برقراری ارتباط موثرمی باشد. بعضیها...
-
پرهیز از دام استریوتایپ در ارتباطات
دوشنبه 21 تیر 1400 13:04
«مدرسه روابط عمومی»- دام استریوتایپینگ تله ای است که معمولا از تعمیم دادن یک موضوع که یک بار در تاریخ اتفاق افتاده به همه افراد نشات می گیرد. در این نوشتار برآنیم که ضمن معرفی این دام، تکنیک جلوگیری از آن را آموزش دهیم. دکتر مجتبی لشگربلوکی می نویسد: اینها شیرازی هستند، پس... هستند. آنها شمالی هستند، پس... هستند. فلان...
-
ترویج اخلاق بخشش و سخاوت در روابط عمومی
یکشنبه 20 تیر 1400 12:56
«مدرسه روابط عمومی»- فضای روابط عمومی باید فضای اخلاق باشد. بدین معنا که این بخش از شرکت باید با تمام ابزارهایی که در اختیار دارد، اخلاق را در میان مخاطبان خود ترویج کند. این امر باعث می شود که اعتبار شرکت افزایش یافته و مخاطبان بیشتر بتوانند به شرکت اعتماد کنند. در این رابطه داستانی را نقل می کنند: مرد ثروتمندی به...
-
تلقین و باور؛ دروازه موفقیت در ارتباطات
شنبه 19 تیر 1400 12:48
«مدرسه روابط عمومی»- حوزه روابط عمومی به دلیل قرابت با برخی دیگر از حوزه ها در علوم انسانی و سایر علوم، با حوزه موفقیت نیز نزدیک است. لذا در این یادداشت قصد داریم به یکی از تکنیک های مهم در موفقیت بپردازیم و آن تکنیک باور و تلقین است. روان شناسان اثر شش « میم » را در رسیدن به موفقیت بسیار موثر می دانند: اول: تو محبوبی...