مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

سطوح آشکار و پنهان رسانه ای و سطح پنهان روابط عمومی

«مدرسه روابط عمومی»- سطوح آشکار و پنهان رسانه ای عنوان یادداشتی از  دکتر حجت اله عباسی است که در اینجا بدان می پردازیم.

عباسی می نویسد: چارچوب اصلی کنشگری رسانه ای را چه کانون هایی تعیین می کنند؟ چه کسانی به  محتوی رسانه ها سمت و سو می دهند؟ 

سوگیری اصلی رسانه ها و سیاست گذاری آنها را باید در فلسفه و روابط قدرت سیاسی حاکم بر جامعه جستجو کرد.
 
سیاست های اصلی رسانه ها را  کارکنان رسانه ها تعیین نمی کنند، نیروهای سازمان های رسانه سطح آشکار رسانه ها هستند. سطح پنهان رسانه ها کسانی هستند که  رسانه ها را چارچوب بندی می کنند و البته کنترل جامعه را در دست دارند. 

قدرت حاکم با تعیین جهت گیری های اصلی در واقع از رسانه ها به عنوان پلی برای تحقق منویات خود استفاده می کند.

اقتصاد سیاسی و به تعبیری هزینه و فایده سیاسی، منطق انتشار تولیدات رسانه ای را تعیین می کند و سوگیری های رسانه ای را باید در روابط اجتماعی و زور آزمایی کانون های قدرت جامعه جستجو کرد. 

رسانه ها دروازه کنترل اطلاعات،کنش گری سیاسی و کنترل شهروندان بوده و کنترل جامعه بدون دروازه سازی رسانه ای میسر نیست.

با الهام از نظریه تحلیل میدان نیرو کورت لوین، برآیند کنش گری دو دسته نیروهای پیش برنده و بازدارنده جامعه نقطه تعادل و تکلیف نهایی چگونگی مدیریت محتوی رسانه ها و سطح رفتار کنشگران رسانه ای را تعیین می کند. 

پنجاه سال پیش «زد باس» مبدع نظریه دو مرحله ای دروازه بانی اخبار در مقاله "پالایش مفهوم دروازه بانی" نوشت گزارشگران، نویسندگان و دبیران محلی به مواد خام خبری نزدیک تر هستند (مرحله اول)، حال آنکه سردبیران، نسخه خــوان ها، مترجمان و .. در فـاصله دورتری قرار دارند (مرحله دوم)، امــــا در عوض به کانون های قدرت نزدیک ترند.
در این میان روابط عمومی همانند رسانه های محلی در سطح پنهان قرار دارد. اگرچه برخی از روابط عمومی ها آنقدر قدرت و نفوذ در رسانه ها دارند و گویی خودشان رسانه هستند، اما جایگاه واقعی آن در سطح پنهان است. برای شناخت بیشتر روابط عمومی می توانید از دوره ها و مشاوره های ما در این زمینه بهره بگیرید. با ما در تماس باشید. 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد