«مدرسه روابط عمومی»- امروزه، رسانههای اجتماعی به بخش جداییناپذیری از زندگی افراد تبدیل شدهاند و نقشی کلیدی در ارتباطات و تعاملات ایفا میکنند. دکتر عادل میرشاهی، متخصص روابط عمومی اینترنتی، پرداختن به حوزه رسانه های اجتماعی را در زمره فعالیت های روابط عمومی اینترنتی می داند می افزاید: این موضوع، فرصتی بینظیر برای متخصصان روابط عمومی فراهم کرده است تا از این ابزار قدرتمند برای ارتقای برند، افزایش آگاهی از برند، تعامل با مخاطبان و دستیابی به اهداف سازمانی خود استفاده کنند.
مزایای استفاده از رسانههای اجتماعی در روابط عمومی:
برخی از کاربردهای رسانههای اجتماعی در روابط عمومی:
انتخاب پلتفرمهای مناسب:
انتخاب پلتفرمهای مناسب برای فعالیتهای روابط عمومی در رسانههای اجتماعی، نقشی کلیدی در موفقیت این فعالیتها دارد. هر پلتفرم مخاطبان و ویژگیهای خاص خود را دارد.
برخی از محبوبترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای روابط عمومی عبارتند از:
نکات کلیدی برای استفاده موثر از رسانههای اجتماعی در روابط عمومی:
با استفاده از رسانههای اجتماعی به طور موثر، میتوانید روابط عمومی خود را به سطحی جدید ارتقا داده و به اهدافتان در دنیای دیجیتال دست پیدا کنید. ما نیز در مدرسه روابط عمومی می توانیم با ارائه مشاوره و آموزش و کوچینگ، به روابط عمومی شما کمک کنیم تا جایگاه قابل ملاحظه ای در میان روابط عمومی های کشور پیدا کند.
«مدرسه روابط عمومی»- جریانسازی رسانهای به عنوان ابزاری قدرتمند در روابط عمومی، نقشی کلیدی در مدیریت افکار عمومی و هدایت افکار مخاطبان ایفا میکند. مهدی فضائلی، مدیرعامل اسبق فارس، در صحبتهای خود به سه نوع جریانسازی رسانهای اشاره میکند:
1. جریانسازی کنشی فعال:
در این نوع، ابتکار عمل در دست شماست و شما با برنامهریزی دقیق و هدفمند، موج رسانهای را ایجاد میکنید.
2. جریانسازی واکنشی فعال:
در این حالت، شما به موج رسانهای که توسط طرف مقابل ایجاد شده است، واکنش نشان میدهید، اما با مدیریت هوشمندانه، آن را به نفع خود هدایت میکنید.
3. جریانسازی واکنشی غیرفعال:
در این نوع، شما به دلیل عدم آمادگی و ضعف در مدیریت، قادر به مقابله با موج رسانهای طرف مقابل نیستید و مجبور به سکوت یا اتخاذ موضعی ضعیف میشوید.
شرایط یک جریانسازی موفق:
دکتر عادل میرشاهی، مشاور ارشد روابط عمومی معتقد است که جریان سازی وظیفه اصلی رسانه ها نیست. وظیفه اصلی رسانه ها اطلاع رسانی شفاف به مخاطبان است. با این حال با توجه به فضایی که در رسانه های کشور و در مقابل آنها رسانه های معاند و اهداف استکباری جهان غرب وجود دارد، این جریان سازی ها می تواند در آرام کردن شرایط کشور موثر باشد. لذا روابط عمومی ها و رسانه ها باید به نکات زیر در مورد جریان سازی توجه کنند:
با در نظر گرفتن این نکات و استفاده از ابزارها و استراتژیهای مناسب، میتوانید از جریانسازی رسانهای به عنوان ابزاری قدرتمند در روابط عمومی خود استفاده کنید و به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید. برای اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره های تخصصی روابط عمومی می توانید با ما تماس بگیرید.
«مدرسه روابط عمومی»- روابط عمومی دیجیتال (Digital Public Relations) یا به اختصار DPR، شیوهای نوین برای برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان از طریق کانالهای آنلاین و دیجیتال است. در دنیای امروز که اینترنت و شبکههای اجتماعی به بخش جداییناپذیری از زندگی افراد تبدیل شدهاند، روابط عمومی سنتی دیگر پاسخگوی نیازها و الزامات دنیای مدرن نیست.
اهمیت روابط عمومی دیجیتال:
دکتر عادل میرشاهی، متخصص روابط عمومی اینترنتی معتقد است که امروزه بیشتر از واژه روابط عمومی اینترنتی به جای روابط عمومی دیجیتال استفاده می شود. وی در مورد اهمیت روابط عمومی دیجیتال می نویسد:
ابزارهای روابط عمومی دیجیتال:
روابط عمومی دیجیتال ابزارهای فراوانی را در اختیار دارد. دکتر عادل میرشاهی که یکی از چهره های شاخص در معرفی این ابزارهای نوین به جامعه روابط عمومی ایران است این ابزارها را چنین دسته بندی می کند:
کاربردهای روابط عمومی دیجیتال:
دکتر میرشاهی کاربردهای فراوانی را برای روابط عمومی دیجیتال بر می شمارد و به صورت خاص چند مورد آن را اینچنین تعریف می کند:
در نهایت، روابط عمومی دیجیتال ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان، ارتقای برند و دستیابی به اهدافتان در دنیای دیجیتال است. با استفاده از این ابزارها و استراتژیهای مناسب، میتوانید به طور موثر با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید، اعتبار برندتان را افزایش دهید و به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص روابط عمومی دیجیتال با ما تماس بگیرید.