-
داستانی برای روابط عمومی های متوهم
یکشنبه 23 مرداد 1401 21:28
«مدرسه روابط عمومی»- داستان مردی که کلاهش را تکان میداد تا زرافهها را دور کند، تمثیلی از توهم مفید بودن در روابط عمومی است. بسیاری از فعالیتهای روابط عمومی، مانند انتشار بیانیههای مطبوعاتی، برگزاری رویدادها و ارسال ایمیلهای انبوه، بدون بررسی اثربخشی آنها انجام میشوند. متخصصان روابط عمومی ممکن است به سادگی به...
-
فرق یا تفاوت ارتباطات و روابط عمومی
شنبه 22 مرداد 1401 21:27
«مدرسه روابط عمومی»- گاهی مخاطبان می خواهند بدانند که فرق یا تفاوت ارتباطات و روابط عمومی چیست؟ یا به تعبیر دیگر چه رابطه ای میان روابط عمومی و ارتباطات وجود دارد. در این یادداشت این دو مفهوم از منظر دکتر عادل میرشاهی مورد بررسی قرار می گیرد. روابط عمومی و ارتباطات دو حوزه مرتبط اما مجزا هستند که هر دو برای برقراری...
-
اصول تفکر سیستمی در روابط عمومی: از منظر راسل ایکاف
جمعه 21 مرداد 1401 21:27
«مدرسه روابط عمومی»- تفکر سیستمی رویکردی کلنگرانه به حل مسائل است که مجموعه را به جای اجزاء آن مورد بررسی قرار میدهد. راسل ایکاف، پدر علم سیستمها، اصول دهگانهای را برای تفکر سیستمی ارائه کرده است که در روابط عمومی نیز کاربرد فراوانی دارند. در اینجا به بررسی این اصول میپردازیم: 1. مسائل امروز ناشی از راه حلهای...
-
استلزامات تغییر در روابط عمومی: چرا تغییر نمیکنیم؟
پنجشنبه 20 مرداد 1401 18:58
«مدرسه روابط عمومی»-دنیای روابط عمومی در حال تغییر دائمی است. ظهور فناوریهای جدید، تحولات رسانهای و اقتصادی و تغییرات در رفتار مخاطب، ضرورت تغییر و نوآوری را در این حوزه بیش از پیش آشکار میکند. با این حال، چرا بسیاری از افراد در برابر تغییر مقاومت میکنند؟ دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد: ترس از ناشناخته:...
-
قانون 1-9-90: فرصتی برای موفقیت در روابط عمومی در عصر دیجیتال
چهارشنبه 19 مرداد 1401 18:58
«مدرسه روابط عمومی»- در دنیای پویای روابط عمومی، همگام شدن با روندها و نوآوریها برای بقا و پیشرفت ضروری است. قانون 1-9-90 که توسط آلوین تافلر مطرح شده است، الگویی راهگشا برای موفقیت در عصر دیجیتال ارائه میدهد. قانون 1-9-90 چگونه عمل میکند؟ طبق این قانون، در هر جامعهای که با تغییر یا موجی روبرو میشود، مردم به سه...