-
سلبریتی؛ ابزار جذب مخاطب روابط عمومی
چهارشنبه 18 اسفند 1400 17:44
«مدرسه روابط عمومی»- ریزش مخاطب درد بی درمان رسانه ها در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.عصری که صاحبان رسانه ها برای جذب مخاطب به هر دری می زنند. در تازه ترین حالت گذر رسانه ها و روابط عمومی ها برای جذب مخاطب به کوی سلبریتی ها افتاده است. سلبریتی ها چهره های مشهور و محبوب جامعه هستند و استفاده از شهرت آنها در...
-
از دگر گونی وظایف رسانه ها و نقش روابط عمومی
سهشنبه 17 اسفند 1400 17:31
«مدرسه روابط عمومی»- دکتر حجت اله عباسی می نویسد: رسانه های جریان اصلی در کشورمان به سمت «تجاری شدن» تغییر جهت می دهندکه سرانجامی چون بریدن از بدنه اجتماعی نصیب آنان نمی شود. روند تجاری شدن رسانه ها را دو فیلسوف مکتب انتقادی یعنی آدورنو و هورکهایمر «صنعت فرهنگ» نامیده اند و دال بر آن است که رسانه های جمعی بجای «ایفای...
-
دگرگونی ذائقه رسانه ای ایرانیان؛ نقش روابط عمومی در این تحول
دوشنبه 16 اسفند 1400 17:19
«مدرسه روابط عمومی»- دگرگونی ذائقه خبری ایرانیان عنوان یادداشتی از حجت اله عباسی است که در آن به مساله پارادایم شیفت فناوری اطلاعات و ارتباطات می پردازد. پارادایم شیفت(paradigm shift) فناوری اطلاعات و ارتباطات، گسل های جدیدی را در سپهر اطلاعاتی فعال کرده و موجب کوچ مخاطبان سیاره رسانه های سنتی به سیاره رسانه های...
-
سطوح آشکار و پنهان رسانه ای و سطح پنهان روابط عمومی
یکشنبه 15 اسفند 1400 17:02
«مدرسه روابط عمومی»- سطوح آشکار و پنهان رسانه ای عنوان یادداشتی از دکتر حجت اله عباسی است که در اینجا بدان می پردازیم. عباسی می نویسد: چارچوب اصلی کنشگری رسانه ای را چه کانون هایی تعیین می کنند؟ چه کسانی به محتوی رسانه ها سمت و سو می دهند؟ سوگیری اصلی رسانه ها و سیاست گذاری آنها را باید در فلسفه و روابط قدرت سیاسی...
-
مقابله با اخبار روابط عمومی در روابط عمومی
شنبه 14 اسفند 1400 16:52
«مدرسه روابط عمومی»- اخبار جعلی به اطلاعات نادرست و گمراه کننده ای گفته می شود که به طور عمدی برای فریب مخاطبان منتشر می شوند. اخبار جعلی می تواند به برند، محصولات و خدمات شما آسیب برساند و اعتماد مخاطبان شما را خدشه دار کند. روابط عمومی نقشی کلیدی در مقابله با اخبار جعلی دارد. در ادامه به برخی از راه های مقابله با...