-
اصول تفکر سیستمی در روابط عمومی: از منظر راسل ایکاف
جمعه 21 مرداد 1401 21:27
«مدرسه روابط عمومی»- تفکر سیستمی رویکردی کلنگرانه به حل مسائل است که مجموعه را به جای اجزاء آن مورد بررسی قرار میدهد. راسل ایکاف، پدر علم سیستمها، اصول دهگانهای را برای تفکر سیستمی ارائه کرده است که در روابط عمومی نیز کاربرد فراوانی دارند. در اینجا به بررسی این اصول میپردازیم: 1. مسائل امروز ناشی از راه حلهای...
-
استلزامات تغییر در روابط عمومی: چرا تغییر نمیکنیم؟
پنجشنبه 20 مرداد 1401 18:58
«مدرسه روابط عمومی»-دنیای روابط عمومی در حال تغییر دائمی است. ظهور فناوریهای جدید، تحولات رسانهای و اقتصادی و تغییرات در رفتار مخاطب، ضرورت تغییر و نوآوری را در این حوزه بیش از پیش آشکار میکند. با این حال، چرا بسیاری از افراد در برابر تغییر مقاومت میکنند؟ دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد: ترس از ناشناخته:...
-
قانون 1-9-90: فرصتی برای موفقیت در روابط عمومی در عصر دیجیتال
چهارشنبه 19 مرداد 1401 18:58
«مدرسه روابط عمومی»- در دنیای پویای روابط عمومی، همگام شدن با روندها و نوآوریها برای بقا و پیشرفت ضروری است. قانون 1-9-90 که توسط آلوین تافلر مطرح شده است، الگویی راهگشا برای موفقیت در عصر دیجیتال ارائه میدهد. قانون 1-9-90 چگونه عمل میکند؟ طبق این قانون، در هر جامعهای که با تغییر یا موجی روبرو میشود، مردم به سه...
-
تفاوت روابط عمومی با بازاریابی: گامی فراتر از تبلیغات
سهشنبه 18 مرداد 1401 18:56
«مدرسه روابط عمومی»- روابط عمومی و بازاریابی دو حوزه مرتبط در دنیای ارتباطات هستند که هر دو برای معرفی برند، محصول یا خدمات به مخاطبان و جلب توجه آنها تلاش میکنند. با این حال، بین این دو حوزه تفاوتهای ظریفی وجود دارد که درک آنها برای انتخاب استراتژی ارتباطی مناسب ضروری است. دکتر عادل میرشاهی، متخصص روابط عمومی در...
-
تفاوت روابط عمومی با تبلیغات: گامی فراتر از آگهی
دوشنبه 17 مرداد 1401 18:55
«مدرسه روابط عمومی»- گاهی ممکن است به جای تفاوت میان روابط عمومی و تبلیغات جستجو کنندگان بپرسند که فرق بین روابط عمومی و تبلیغات چیست؟ یا فرق بین روابط عمومی با تبلیغات چیست؟ در این یادداشت دکتر عادل میرشاهی، متخصص روابط عمومی به این موضوع می پردازد. روابط عمومی و تبلیغات دو حوزه مرتبط در دنیای ارتباطات هستند که هر دو...