-
استلزامات نگارش خبر در روابط عمومی
یکشنبه 3 بهمن 1400 06:54
«مدرسه روابط عمومی»- نگارش خبر، یکی از وظایف روابط عمومی است که مستلزم تواناییها و مهارتهای ویژهای است. در این یادداشت اشاره ای به این توانمندی ها داریم. 1-تسلط بر موضوع خبر 2-آشنایی با اصول و فنون خبری 3-تندنویسی 4-درستنویسی 5-رواننویسی 6-سادهنویسی 7-خلاصهنویسی 8-بهگزینی کلمات و عبارات 9-گزینش مناسب اطلاعات...
-
خبرنگاری شهروندی؛ ابزاری برای تقویت روابط عمومی
شنبه 2 بهمن 1400 06:47
«مدرسه روابط عمومی»- در این یادداشت از دکتر حجت الله عباسی قصد داریم که به موضوع خبرنگارش شهروندی بپردازیم. موضوعی که می تواند چالش و فرصتهای زیادی را برای روابط عمومی ها ایجاد کند. خبرنگاری به فرایند انتخاب سوژه، گردآوری، پردازش و تنظیم اخبار رویداد ها با هدف انتشار آنها اطلاق می شود. خبرنگاری گونه های مختلفی دارد....
-
بررسی نظریه قدرت ارتباطات امانوئل کاستلز
جمعه 1 بهمن 1400 06:16
«مدرسه رووابط عمومی»- نیم نگاهی به نظریه قدرت ارتباطات کاستلز، یادداشتی از دکتر حجت الله عباسی را برای توجه به ابعاد نظری جامعه اطلاعاتی امروز به حضورتان تقدیم می کنم. امیدوارم پیامهای شما را در باب این مقاله دریافت کنم. یکی از نظریات برجسته ای که درباره جامعه شبکه ای ارایه شده است، نظریه «قدرت ارتباطات» مانوئل کاستلز...
-
ارتباطات؛ علم جوان کردن پیران و پیر کردن جوانان!
پنجشنبه 30 دی 1400 19:58
«مدرسه روابط عمومی»- اینکه می گویند پیری به سن نیست و به دل است مبنای نگارش این یادداشت است. سوال این است که چگونه می توانیم تشخیص دهیم که شخص پیر است؟ اول اینکه پیر شدن ربطی به شناسنامه ندارد همین که دیگر میل خرید یک جوراب سپید را نداشته باشی ... همین که صدای زنگ تلفن و یا شنیدن یک ترانه دلت را نلرزاند ... همین که...
-
بازگرداندن مشتریان از دست رفته
چهارشنبه 29 دی 1400 19:55
«مدرسه روابط عمومی»- یک مشتری راضی درباره تجربه خوب خود با ۴ تا ۵ نفر دیگر صحبت می کند و از برند شما تعریف و تمجید خواهد کرد. ولی یک مشتری ناراضی به ۷ تا ۱۳ نفر دیگر صحبت خواهد کرد. تحقیقات دیگری نتایج ترسناکی در این زمینه داشت که بیان می کرد یک مشتری ناراضی تا ۲۳ سال درباره تجربه بد خود صحبت خواهد کرد. هیچ شرکتی نمی...