-
شهروند کنش گر، روابط عمومی پاسخگو
چهارشنبه 13 بهمن 1400 18:08
«مدرسه روابط عمومی»- شهروند کنش گر، مسئولان پاسخ گو عنوان یادداشتی از دکتر حجت اله عباسی است که در آن به روند کنش گری شهروندان و پاسخگویی نهادهای قدرت و روابط عمومی ها پرداخته است. رسانه های اجتماعی روند کنش گری شهروندان و #پاسخ_گویی نهادهای قدرت را تشدید کرده و به آن شتاب قابل توجهی داده اند. قدرت رسانه ها ناشی از...
-
سیاستگذاری و حکمرانی رسانه در مسیر تقویت جامعه مدنی
سهشنبه 12 بهمن 1400 18:00
«مدرسه روابط عمومی»- دکتر حجت الله عباسی در یادداشتی به سیاستگذاری و حکمرانی رسانه می پردازند. در این یادداشت وی حکمرانی رسانه را یکسویه نمی بیند و آن را دو سویه و با مشارکت نهادهای مدنی ممکن می بیند. موضوع سیاستگذاری و تنظیم مقررات از دیرباز در کانون مسائل رسانه ای قرار داشته است. در رسانه های سنتی تنظیم مقررات در...
-
تنها شش درجه جدایی؛ فرصتی برای روابط عمومی
دوشنبه 11 بهمن 1400 17:49
«مدرسه روابط عمومی»- شبکه های اجتماعی مجازی با فقدان مباحث نظری مواجه است. مباحثی که ساختار این شبکه ها را پدید و آینده آنها را برای محققان هموار می کند. نزدیک ترین یا به جرات پایه ای ترین نظریه به شبکه های اجتماعی؛ #نظریه_شش_درجه_جدایی (Six Degrees of Separation) است. نظریه ای که می گوید هر دو انسان ساکن بر روی کره...
-
رویکرد روابط عمومی با توجه به توسعه جامعه شبکه ای
یکشنبه 10 بهمن 1400 07:44
«مدرسه روابط عمومی»- نظریه #جامعه_شبکه_ای عنوان یادداشتی از دکتر حجت الله عباسی است که در این نوشتار قصد داریم تحشیه ای بر آن در باب روابط عمومی بنویسم. امیدوارم که از این یادداشت مشترک بهره کافی را ببرید. یکی دیگر از نظریاتی که درباره رسانه های جدید ارایه شده است، نظریه #جامعه_شبکه_ای مانوئل کاستلز است. این استاد...
-
فرصت های پیام رسانهای موبایلی برای روابط عمومی
شنبه 9 بهمن 1400 07:38
«مدرسه روابط عمومی»- رشد شگرف #پیام_رسان_های_موبایلی عنوان یاددشتی از دکتر حجت اله عباسی است که در این یادداشت قصد داریم تکمله ای بر آن نوشته و بررسی کنیم که رشد پیام رسانه های موبایلی چه فرصت هایی را برای روابط عمومی ها ایجاد کرده اند؟ انقلاب فناوری اطلاعات و متعاقب آن یکپارچه شدن فرایند تولید و توزیع پیام و ادغام...