-
نظریه جامعه اطلاعاتی و توسعه روابط عمومی
جمعه 8 بهمن 1400 07:29
«مدرسه روابط عمومی»- نظریه های رسانه های جدید عنوان مقاله ای است که دکتر حجت الله عباسی در آن به نظریه #جامعه_اطلاعاتی» می پردازند و در این یادداشت قصد داریم آن را با تحشیه روابط عمومی مزین کنیم. #جامعه_اطلاعاتی که ابتدا توسط جامعه شناس معروف دانیل بل(2) مطرح شد، به این معناست که دانش و اطلاعات در حال تبدیل به عوامل...
-
ویژگیهای خبر تلویزیون؛ از منظر مدیر روابط عمومی
پنجشنبه 7 بهمن 1400 07:19
«مدرسه روابط عمومی»- ویژگیهای خبر تلویزیون موضوعی است که دکتر حجت الله عباسی به آن پرداخته است و در این یادداشت قصد داریم نکاتی در باب یادداشت ایشان در روابط عمومی مطرح کنیم. نکات تلویزیونی روابط عمومی برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان 1. وحدت موضوع: تمرکز بر یک موضوع واحد و مشخص در هر خبر یا گزارش پرهیز از انحراف...
-
اخلاق رسانه ای و اقدامات روابط روابط عمومی
چهارشنبه 6 بهمن 1400 07:12
«مدرسه روابط عمومی»- دکتر حجت الله عباسی در یادداشتی به اخلاق رسانه ای می پردازد. او اخلاق رسانه ای را اینچنین تعریف می کند: « #اخلاق_رسانه_ای به مجموعه ای از موازین اخلاقی و هنجارهای اجتماعی اطلاق می شود که رعایت آنها در کار خبرنگاری و روزنامه نگاری ضروری و اجتناب ناپذیر است.» وی می نویسد: اخلاق رسانه ای در ارتباط...
-
لید چیست؟ چه کاربردی در روابط عمومی دارد؟
سهشنبه 5 بهمن 1400 07:07
«مدرسه روابط عمومی»- دکتر احمد نصر اللهی در کتاب اصول خبرنویسی توضیح مفصلی درباره لید می نویسد. خلاصه ای از آن را در این یادداشت به حضورتان تقدیم می کنم. چنانچه نکاتی را می توان به این توضیحات افزود، لطفا کامنت بگذارید. اندازه لید درباره اندازه و طول لید، نظرهای مختلفی وجود دارد. برخی میگویند لید باید یک جمله باشد....
-
9 ویژگی تیتر نویسی در روابط عمومی اینترنتی
دوشنبه 4 بهمن 1400 06:58
«مدرسه روابط عمومی»- روابط عمومی اینترنتی با توجه به استلزامات آن نیازمند نوع خاصی از خبرنویسی و تیتر نویسی است و لذا در این یادداشت انواع تیتر نویسی در روابط عمومی اینترنتی را بر می شماریم. 1- خلاصهنویسی 2- کوتاهنویسی 3- جذابیت 4- خلاقیت 5- ماجرانویسی 6- اطلاعات حاشیهای 7- اطلاعات تکمیلی 8- پیشبینی و آیندهنگری...