-
حل مساله در روابط عمومی
یکشنبه 28 شهریور 1400 19:18
«مدرسه روابط عمومی»- دکتر فواکه در یادداشتی می نویسد: برای حل مسایل باید سرتان را 90 درجه بچرخانید. با هم این یادداشت خواندنی را مطالعه می کنیم. شرکت شما به فروشی که تعیین کرده اید نرسیده است. چه می کنید؟ تنبیه مدیران میانی؟ کاهش حقوق؟ سخنرانی؟ برگزاری کلاس های آموزشی؟ یک مدیر در تهران دست به کار متفاوتی زد. این مدیر...
-
کسب مهارت خودآگاهی؛ کلید ارتباطات انسانی
شنبه 27 شهریور 1400 19:08
«مدرسه روابط عمومی»- دکتر حمید شکری خانقاه در تعریف خودآگاهی می نویسد: «خودآگاهی» توانایی شناخت خود و آگاهی از خصوصیات، نقاط ضعف و قوّت، خواستهها، ترسها و انزجارهاست. برای اکثر ما توصیف ویژگیهای اخلاقی و رفتاری خود برای دیگران، کار سخت و دشواری میباشد.به عنوان مثال ممکن است پاسخ به این سوال که چه کسی هستیم، سخت و...
-
در روابط عمومی منفعل بودن گناه است!
جمعه 26 شهریور 1400 16:10
«مدرسه روابط عمومی»- وقتی در روابط عمومی منفعل هستید، بدین معناست که تمام اموری که در زمره وظایف شماست به دیگران مربوط کرده و از اقدام می پرهیزید. این مساله ریشه روانشناختی دارد. در این یادداشت به دنبال این هستیم که منفعل بودن را در فرد شناسایی کنیم. خروج از آن راهکاری است که می توانیم در دوره های آموزشی و مشاوره بدان...
-
زنان در ارتباط با مردان چه می خواهند؟
پنجشنبه 25 شهریور 1400 18:53
«مدرسه روابط عمومی»- زنان خواستار ارتباط کلامی هستند. این جمله بسیار گویاست. اینکه روابط عمومی ها در ارتباط با مخاطبان درون سازمانی شان، چنانچه با زنان روبرو هستند باید از این موضوع آگاه باشند. باید این نکات را به مردان نیز آموزش دهند که زنان در حین حرف زدن نیاز به احساس امنیت و حمایت دارند. زنان زمانی خواهان راه حل...
-
آموزه های دینی غربی در روابط عمومی
چهارشنبه 24 شهریور 1400 18:36
«مدرسه روابط عمومی»- مهمترین دشمن ذهن جریان کثرت است که توسط شیطان دامن زده می شود و شیطان دریای ذهن را همیشه مواج نگه می دارد تا مروارید های اعماق آن دیده نمی شود. راهکار آرام کردن ذهن: دروغ را باور نکند ترس را باور نکند باور به برتری نیروی خیر داشته باشد باور به عدالت و خیر خواهی و صلاح و راست گویی نیروی خیر داشته...