-
در ارتباطات انسانی و رسانه ای؛ آیا عذرخواهی کنم؟
دوشنبه 3 آبان 1400 09:35
«مدرسه روابط عمومی»- شاید شما نیز با مدیرانی آشنا شده اید که مرتبا در ارتباطات انسانی و حتی رسمی خود به محض ایجاد ناهنجاری بدون در نظر گرفتن شرایط عذرخواهی می کنند. در این یادداشت قصد داریم بررسی کنیم که چه زمانی باید عذرخواهی کرد؟ یا به تعبیری چه زمانی نباید عذرخواهی کرد؟ و چرا نباید عذرخواهی کرد؟ عذرخواهی کردن در...
-
چیستی صمیمیت از منظر ارتباطی
یکشنبه 2 آبان 1400 09:10
«مدرسه روابط عمومی»- صمیمیت یکی از واژه های پرکاربرد در روان شناسی است که به معنای عمیق ترین نوع رابطه بین ۲نفر است. در نظریه «تحلیل رفتار متقابل» که از سوی «اریک برن» روان شناس آمریکایی ارائه شده، در تعریف صمیمیت آمده است که این واژه به معنای تبادل احساس ها و خواسته های اصیل فرد است بدون این که وی قصد پنهان کاری یا...
-
انواع صمیمیت از منظر ارتباطات انسانی
شنبه 1 آبان 1400 09:05
«مدرسه روابط عمومی»- صمیمیت یا دلبستگی یکی از ویژگی های انسان است. انسان در معیت انسانها و اشیاء کم کم دلبسته و وابسته می شود. اما این صمیمیت انواع مختلف دارد که در این یادداشت به آن می پردازیم. مولفه های نه گانه صمیمیت عبارتند از : ۱-صمیمیت عاطفی : سهیم شدن احساسات مثبت و منفی ۲-صمیمیت روان شناختی : توانایی افشای...
-
8 ضعف مهارتی در دانش آموختگان تازه وارد؛ 5 ضعف ارتباطیست!
جمعه 30 مهر 1400 09:00
«مدرسه روابط عمومی»- مجله فوربس در ماه می ۲۰۱۶، اقدام به معرفی مهارتهایی نموده که از نظر مدیران، در دانشآموختگان تازه وارد به سازمانها، به اندازه کافی و رضایتبخش وجود ندارد. این نتیجه، حاصل بررسی نظر حدود ۶۴ هزار مدیر و ۱۴ هزار دانشآموخته میباشد. مهمترین این مهارتها، بههمراه درصد موافقت شرکتکنندگان در...
-
«درخواست پروپوزال» در روابط عمومی اینترنتی (سئو پی آر)
پنجشنبه 29 مهر 1400 16:49
«مدرسه روابط عمومی»- یکی از دغدغه های مدیران روابط عمومی در ارتباط با سئوی سایت، «درخواست پروپوزال» یا «RFP» است که مخفف «Request for Proposal » و معادل «درخواست پروپوزال» می باشد. اینجا جایی است که مدیر روابط عمومی می خواهد سنگ بنای فعالیت های خودش را در فضای دیجیتال قرار دهد. لذا اهمیت دارد تا جوانب کار را از ابعاد...