-
از حمایت تا آزادی: رویکردهای متنوع کشورها به سیاستگذاری فرهنگی
شنبه 25 اسفند 1403 21:46
سیاستگذاری فرهنگی در کشورهای مختلف با توجه به ارزشها، ایدئولوژیها، ساختارهای سیاسی و اجتماعی، و اهداف ملی، متفاوت است. این رویکردها را میتوان به چند گروه کلی تقسیمبندی کرد. در ادامه، یک دستهبندی کلی از رویکردهای کشورها به سیاستگذاری فرهنگی ارائه میشود: ۱. رویکرد حمایتگرایانه (Protectionist Approach) ویژگیها:...
-
معرفی برخی از کتابهای روابط عمومی در سال 2025
جمعه 24 اسفند 1403 12:38
در سالهای ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵، کتابهای متعددی در حوزه روابطعمومی منتشر شدهاند که به بررسی تحولات نوین و فناوریهای پیشرفته در این حوزه پرداختهاند. در ادامه، لیستی از این کتابها ارائه میشود: شخصیسازی در روابطعمومی: استراتژیهای نوین برای برقراری ارتباط این کتاب به کوشش دکتر حسن بشیر، دکتر ولید آلبوناصر و دکتر مهدی...
-
10 برند برتر جهان که از روابط عمومی استفاده می کنند
پنجشنبه 23 اسفند 1403 12:27
بسیاری از قویترین برندهای جهان از روابط عمومی (PR) به عنوان یک ابزار کلیدی برای مدیریت تصویر برند، تعامل با مخاطبان، افزایش اعتبار و گسترش نفوذ خود استفاده میکنند. در ادامه، برخی از برندهای برتر که به طور مؤثر از روابط عمومی بهره میبرند، معرفی میشوند: ۱. اپل (Apple) چگونه از روابط عمومی استفاده میکند؟ اپل با...
-
مهمترین انجمنهای روابط عمومی در جهان
چهارشنبه 22 اسفند 1403 12:24
«مدرسه روابط عمومی»- انجمنهای روابط عمومی نقش کلیدی در توسعه استانداردهای حرفهای، آموزش و شبکهسازی بین متخصصان این حوزه ایفا میکنند. در ادامه، مهمترین انجمنهای جهانی و بینالمللی روابط عمومی معرفی میشوند: ۱. انجمن روابط عمومی آمریکا (PRSA) مخفف : Public Relations Society of America سال تأسیس : ۱۹۴۷ مقر :...
-
وظیفه روابط عمومی در برخورد با برداشت های اشتباه مخاطب
سهشنبه 21 اسفند 1403 15:26
نویسنده: دکتر عادل میرشاهی - برداشت اشتباه مخاطبان از یک نشانه و علامت در بسیاری از موارد می تواند به بحران برای روابط عمومی تبدیل شود. به گزارش شارا، هنوز زمان زیادی قائله روزنامه «تهران امروز» که به واسطه برداشتی از لوگوی این روزنامه بسته شد نمی گذرد. تنها به این دلیل که قیافه یک زن در حال رقص از لوگوی این روزنامه...