مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

استراتژی خوب و استراتژی بد در روابط عمومی: با گوریل‌ها کشتی نگیرید!

«مدرسه روابط عمومی»- انتخاب استراتژی مناسب در هر زمینه‌ای، از جمله روابط عمومی، نقشی کلیدی در موفقیت ایفا می‌کند.


در این داستان، به بررسی مفهوم استراتژی خوب و استراتژی بد در روابط عمومی و تاثیر آن بر یک شرکت نوپا می‌پردازیم.


داستان:

در سال ۲۰۰۰، سوزان به عنوان مشاور در یک شرکت نوپا فعالیت می‌کرد.

این شرکت موفق به ثبت اختراع نوعی لباس شده بود که ذرات باران را دفع می‌کرد، در دمای پایین گرم می‌شد و در دمای بالا سرد بود.

اعضای تیم از این مهارت جدید بسیار هیجان‌زده بودند و برای راه‌اندازی برند و جذب سرمایه برنامه‌ریزی می‌کردند.

سوزان با وجود حمایت اولیه از این تیم، در سومین دور تامین سرمایه مخالفت خود را اعلام کرد.

او معتقد بود که بهترین اقدام فروش شرکت به یک شرکت بزرگ تولید منسوجات است.

موضع دفاعی تیم نوپا در برابر این پیشنهاد، با پاسخ قاطع سوزان مواجه شد:

"شما کاری خارق‌العاده انجام داده‌اید و فناوری شگفت‌انگیزی را خلق کرده‌اید. کارتان در کلاس جهانی اهمیت دارد. اما ایجاد یک شرکت تولیدی پوشاک بازی جدیدی است."

سوزان با استفاده از یک استعاره جالب، وضعیت را به این صورت تشریح کرد:

"ببینید مثل این می‌ماند که شما در مسابقه دوی صد متر مدال طلای المپیک را برنده شده‌اید، اما شما می‌خواهید به جای مسابقه دو، بروید و با گوریل‌ها کشتی بگیرید؛ ایده خوبی نیست و من نمی‌توانم از شما پشتیبانی کنم."

این تصویرسازی جالب، نگاه مدیرعامل را به چالش کشید و او را متوجه خطرات ورود به بازار جدید و پررقابت پوشاک کرد.


نتیجه‌گیری:

داستان شرکت نوپا و سوزان، اهمیت انتخاب استراتژی مناسب در روابط عمومی را به وضوح نشان می‌دهد.

یک استراتژی خوب باید با اهداف، منابع و توانایی‌های سازمان همخوانی داشته باشد و ریسک‌های احتمالی را به حداقل برساند.


دکتر عادل میرشاهی، مشاور ارشد روابط عمومی در مورد استراتژی های خوب روابط عمومی می نویسد: 

  • اهداف خود را به وضوح مشخص کنید: اولین قدم برای انتخاب استراتژی مناسب، تعیین اهداف شما است.
  • مخاطبان خود را بشناسید: دومین قدم، شناسایی مخاطبان کلیدی شما است.
  • منابع خود را ارزیابی کنید: سومین قدم، ارزیابی منابع موجود شما است.
  • گزینه‌های مختلف را بررسی کنید: چهارمین قدم، بررسی گزینه‌های مختلف و انتخاب بهترین استراتژی با توجه به شرایط شما است.
  • برنامه عملیاتی ایجاد کنید: پنجمین قدم، ایجاد یک برنامه عملیاتی است که شامل فعالیت‌های خاص، جدول زمانی و بودجه باشد.
  • نتایج خود را ارزیابی کنید: ششمین قدم، ارزیابی نتایج فعالیت‌های روابط عمومی خود و انجام تنظیمات لازم در صورت نیاز است.

با دنبال کردن این نکات، می‌توانید یک استراتژی روابط عمومی قوی ایجاد کنید که به موفقیت سازمان شما کمک کند. شما می توانید با شرکت در دوره های آموزش روابط عمومی و بهره مندی از مشاوره های ما یک روابط عمومی قوی را در سازمان خود بنیانگذاری کنید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد